trimning

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Jackeee
Elmoped

trimning

Inlägg av Jackeee »

Tjenare har en Derbi Predator LC 00a som jag vill ska gå runt 60-65. Just nu gör den 85 med effektrör på, men jag vill helst inte ha synligt trim, någon som vet vad jag ska göra :) inga jädrans noobs som säger att ja ska dra variator ringer och byta vikter för varitorringer är redan dragen och tror inte det är nödvändigt att byta vikter eftersom ordinare e så lätta :)
tack på förhand
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

om du vill trimma ner den så sätt tillbaka v-ringen :shock:
Bild
Jackeee
Elmoped

Inlägg av Jackeee »

jo men inte det som ja vill, v ringen kan vara dragen, den kan gå i 80 men bara det inte är synligt. så effektröret ska bort men vill inte att den ska gå i 35 som den gör med endast dragen v-ring..
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

den gör ca 65-70 med enbart dragen v ring
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Jackeee
Elmoped

Inlägg av Jackeee »

hmm kan inte stämma eftersom jag har kört med enbart dragen v-ring och orginal rör på, finns det ingenting annat jag kan göra?
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

har du blindtarm på org röret?

annars kan du köpte något av dessa

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=1

http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... b=0&page=2

;)

då "ser" de inte trimmat ut
Bild
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Eller så hör du efter med någon som kan strypa av ditt originalrör (dvs svetsa igen ev. blindtarm, plugga ur). Tror fortfarande att Bensinskalle gör det för en liten penning
Jackeee
Elmoped

Inlägg av Jackeee »

jo ska fråga, men har hört att det inte är så svårt att plugga ur, men får väl leta upp någon guide, uppskattas mer svar:) / n00ben
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

vafan skaffa blackbox och säg att ditt avgasrör är CE märkt xD :D
Jackeee
Elmoped

Inlägg av Jackeee »

blackbox har jag, men det krånglar bara. Och snuten vet ju att mitt effektrör inte e ce märkt x)? någon koll måste dom väl ha?
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

men kan du inte bara sätta in en bricka i kröcken på röret då som en strypning? på ditt org rör då förståss:P
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

hyosungsf50 skrev:men kan du inte bara sätta in en bricka i kröcken på röret då som en strypning? på ditt org rör då förståss:P

förstår inte riktigt vad du menar men helt klart inte svar på vad killen vill veta han ska trimma sin moppe utan att det syns....!

OT: du kan ju alltid köpa ett ce godkänt rör elr så stryper du/nån du känner av ditt orginal + att du ställer in förgasaren bra
Jackeee
Elmoped

Inlägg av Jackeee »

okej men verkar som att alla tycker att ja ska strypa mitt orginal rör, finns det någonting annat också?
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

ja men han har ju org rör och han vill att den ska göra runt 60-65 men om den gör mer så gör de inget men egentligen så fattar jag inte vf han inte bara sätter på org röret? :?
Låst