Blindröret är det enda jag vet säkert eftersom jag tagit bort ett sånt själv på just en Senda -04. Sedan låter jag någon annan lägga till de andra strypningarna
EGR ventil so mbrular gå från avgasröret elelr gör det.
Oftast som ett smalt stål rör elelr gummi slang.
Den är dära för att klara av avgaskraverna som EU har.
EGR tar dina förbrända avgaser och leder upp det igen till luftburken.
Är väll inte någon typ av strypning. Bare n grej som ska göra det mera skonsammare för miljön och gör att dian avgaser förbränns 2 gånger.
Dock kan det vara bra strypa av den när du byter till effektrör.
Ofast så går EGR till luftburken eller har ett eget hus.
Plugga med tjep elelr något annat till anslutningens öppning.
egr:en är ju motordödare :/. Man ska kapa slangen vid avgasröret o plugga me en skruv, sen kapa/ ta bort slangen vi luftburken o plugga igen där, ( eller plugga hela slangen, o inte kapa )))). Sen strypa av luftburken lite och byta upp munstycke till ca 75 på 14 mm ( 14 mm förgasare ) Senda, o kanske 80-86 på 17,5 mm. Då slipper man att luftfiltret blir fullt me avgaser, motorn går renare o friskare ^^
sitter som sagt bara plugg i vissa Senda, x-treme är de sällsynt på...
nästan alla drd har plugg, iaf drd pro och drd racing....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever