Jag ska köpa en Honda MT5 och jag undrar var alla pluggar sitter?
Jag har varken lust eller ork att demontera hela moppen så finns de pluggar som man kan ta bort lite lätt? t.ex. om det finns nån i förgasaren eller i avgassystemet? om det nu finns en i avgassystemet så hur kommer man åt den?
En sak till: finns det några andra saker som man kan göra för att få den att gå domdär 5km/h extra som man bara MÅSTE ha?
tack för svaret! verkligen! men... jag fattar typ bara 10½ av allt du skrev om att MT5 hade för strypningar... men ja... förgasaren... var kan man köpa sån för runt hundralappen?
en sak till: de märks att de va en kille som satte namn på alla delar i motorn: 2 läppars membran = blygläppar
Arguss:
"Ej maxportad" - menar du att allt utom extrema tävlingsmaskiner är strypta då? För de flesta andra skulle ju kunna ha betydligt extremare portning än de har...
MT är strypt på följande vis:
Luftgummina i luftburken är strypta
Mindre förgasare än på de helt ostrypta versionerna av hojen - orginalförgasaren räcker dock fint för mildare trimning
Strypt insug
Reedventil som strypts genom att reedstoppen knappt låter bladen öppnas
Cylindern är strypt genom att portarna är små och har låga durationer, boostport saknas helt
Topplocket har stort förbränningsrum för att ge låg kompression
Avgasröret har inbyggda strypningar
Grim_reaper_SwE skrev:tack för svaret! verkligen! men... jag fattar typ bara 10½ av allt du skrev om att MT5 hade för strypningar... men ja... förgasaren... var kan man köpa sån för runt hundralappen?
en sak till: de märks att de va en kille som satte namn på alla delar i motorn: 2 läppars membran = blygläppar
Grim_reaper_SwE skrev:tack för svaret! verkligen! men... jag fattar typ bara 10½ av allt du skrev om att MT5 hade för strypningar... men ja... förgasaren... var kan man köpa sån för runt hundralappen?
asså gamla moppar är inte som nya att du drar avgas pluggen så dom gör 70....avgas plugg i de gamla mopparna gör inte ett skit, kanske 2km/h om du tycker det är lönt..spara och köp någon trim cylinder!