Jag hade då inte köpt Zx, visst bra sport rör men överskattat som fan.bubba skrev:ok, har bara bytt vikter och luftfilter, men jag köper nog zxwotan skrev:de beror väl på hur resten av motorn är. men de är mycket bättre än stage6.
aha, det får jag pröva, men jag vill ändå ha ett nytt rör :pDracen skrev:Jag hade då inte köpt Zx, visst bra sport rör men överskattat som fan.bubba skrev:ok, har bara bytt vikter och luftfilter, men jag köper nog zxwotan skrev:de beror väl på hur resten av motorn är. men de är mycket bättre än stage6.
ett litet tips som hjälper lite kan vara att höjja tomgången så den nästan går framåt utan att du gasar.
Har du inte bytt munstycke? Eller kopplingsfjädrar?bubba skrev:ok, har bara bytt vikter och luftfilter, men jag köper nog zxwotan skrev:de beror väl på hur resten av motorn är. men de är mycket bättre än stage6.
jodå, munstycke har jag bytt, men inte kopplingsfjädrar, är inte doppler-röret ganska dyrt? har inte så mkt pengarHolma_ skrev:Har du inte bytt munstycke? Eller kopplingsfjädrar?bubba skrev:ok, har bara bytt vikter och luftfilter, men jag köper nog zxwotan skrev:de beror väl på hur resten av motorn är. men de är mycket bättre än stage6.
Gör det isånnafall!!!!!!!
Byter du inte munstycke kommer cylindern och kolven skära!
Byter du till hårdare kopplingsfjädrar kommer kommer kopplingen greppa vid högre varvtal och du kommer få bättre axx.
Ska du köpa ett nytt rör så köp ett doppler s3r! låg/mellanvarvit rör med bra topp och grymt axx! Både bättre axx och topp än zx!
//Holma
Den kommer dra direkt, din drar inte direkt för att kopplingen greppar dirr och den får inge varv innan den drar iväg. den orkar nästan inte helt enkelt. Så i med polinís gröna! Då kommer moppen varva friskt innan den drar iväg och du kommer få världens ryck när den drar iväg på dirren!bubba skrev:om jag bara byter kopplingsfjädrar, hur blir det då? Om jag fortfarande kör med stage6 röret. Exempel på kopplingsfjädrar?Holma_ skrev:Byt kopplingsfjädrar! Kommer få mkt bättre axx då!
Doppler s3r kosar 1400kr på startuning.se.
//Holma