77br gasres?

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.
JAGILLARRIEJU
Elmoped

77br gasres?

Inlägg av JAGILLARRIEJU »

Tänkte spara ihop till en polini evolution och stage 6 77cc big racing, jag har redan sportluft och pwk21mm
Jag har en full orange vev men vet ej märke men sist jag kolla när jag satte på airsal 70cc så såg den ut som en jasil eller stage 6

Undrar om jag får gasres med denna setup?? OBS jag har 12 50 drevning)
Och om veven håller?
mvh, Derbi ägare. :arrow: :mrgreen:

- Derbi Senda r xtreme 02 70cc :D
"70cc sport airsal 21mm pwk, enox och sportluft"
"Klart grabben ska ha Derbi" :lol:
Sal Braman
Svårstartad skrothög

Re: 77br gasres?

Inlägg av Sal Braman »

Har byggt en liknande moped innan med Stage 6 77cc fast dock med turbokit. Vi fick den aldrig till att få något gasres men man kände definitivt av vridmomentet i mopeden när man träffade effektkurvan.

Stage 6 säger själva att de fick den cylindern att ge 23hk, men då måste man vara väldigt bra på att pressa ut prestanda. Mer realistiskt är väl numret mycket lägre för ett hemma-meck. Jag hade inte räknat med något gasres direkt, men du får gott om vridmoment i effektkurvan ändån och det gör det betydligt mycket lättare att få upp mopeden om du vill köpa på bakan.

Är veven ny och en förstärkt en kommen den hålla.
JAGILLARRIEJU
Elmoped

Inlägg av JAGILLARRIEJU »

Okej tack veven är nog ej ny men motorn var renoverad ad förr förra ägare och ingen av de har kört med den, så den är ny typ men jag har kört mycket och hårt jag vet ej vilken vev det är.
mvh, Derbi ägare. :arrow: :mrgreen:

- Derbi Senda r xtreme 02 70cc :D
"70cc sport airsal 21mm pwk, enox och sportluft"
"Klart grabben ska ha Derbi" :lol:
Sal Braman
Svårstartad skrothög

Inlägg av Sal Braman »

Beror helt på miltal och av vilken kvalité veven är av samt med vilken setup man kört den med
Skriv svar