Tappat bort nycklarna Rieju

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Tappat bort nycklarna Rieju

Inlägg av -ReM- »

Tjena grabbar.

Har visst lyckats med att för första gången i mitt liv tappa bort ett par nycklar, och givetvis var det en nyckelring med fyra olika svinviktiga nycklar till en moppe som inte är min.

Det handlar om en Rieju som jag inte är säker på modellen (kan återkomma med den informationen imorgon om det är viktigt). Jag har tappat nyckeln till tändningen, tanklocket och till ett skivbromslås (även till ägarens kedjelås, detta får jag väl ersätta också).
Skivbromslåset går ju också att lösa. Jag byter skivan helt enkelt, eller plockar fram vinkelslipen.
Dock funderade jag just på de andra två delarna.

Hur enkelt är det att byta tändningslås på en sån här moped? Givetvis är styrlåset låst.
Hur får jag bort ett tanklock i låst läge, går det att borra sönder låskolven eller liknande?

Känner någon att det är olämpligt att svara på den här typen av frågor i ett öppet forum så skicka gärna privat meddelande till mig om ni har några tips.

Tack på förhand /Alex
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

tändningslåset på en Derbi så är det 2st stora insexsskruvar, osäker med drac, men jag tror dom har samma tändningslås
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Kan tipsa dig om tanklocket i PM, vill inte ta de här! Finns tattare som kommer börja slanga bensin tyvärr.... Lägg ut en bild på de!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Det är emot reglerna att tipsa om hur man kan tjuvkoppla/sno mopeder. Tar bort de! ;)

/Andersson

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

gilerahjärnan skrev:tändningslåset på en Derbi så är det 2st stora insexsskruvar, osäker med drac, men jag tror dom har samma tändningslås
Kollade lite på nya lås nu och du verkar ha rätt i den saken.
Jag antar att jag kan få loss hela låset genom att ta loss de skruvarna, och därmed byta ut det också.
Harmlös information för den som vill stjäla då personen måste ha ett nytt, korrekt lås med sig.
MrAndersson skrev:Kan tipsa dig om tanklocket i PM, vill inte ta de här! Finns tattare som kommer börja slanga bensin tyvärr.... Lägg ut en bild på de!
Tack så mycket, inväntar ditt PM då.
Har du idé på vart jag kan hitta ett nytt liknande så får du gärna berätta det också.
Har kollat både TS och Cykelkraft men ingen har ett låsbart lock.
TheGrimReaper skrev:Samma här.
Okej, hur hjälper det mig i situationen att jag först bryter sönder låset och därefter skruvar loss och byter ut det?
Är det så att jag måste få ur styrlåset innan jag kan byta lås? :)
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Lägg ut en bild på tanklocket här först så skickar jag PM ifall de är ett sådant jag vet! ;)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

MrAndersson skrev:Lägg ut en bild på tanklocket här först så skickar jag PM ifall de är ett sådant jag vet! ;)
Ledsen att det tog ett tag, min lur vägrade synka Dropbox till en början.
Bild

Gammeldracen
Elmoped

Re:

Inlägg av Gammeldracen »

MrAndersson skrev: 19 februari 2014, 17:11 Kan tipsa dig om tanklocket i PM, vill inte ta de här! Finns tattare som kommer börja slanga bensin tyvärr.... Lägg ut en bild på de!
Om man ska slanga en moppe så är det ju bara att dra ur slangen från soppa kranen
Skriv svar