Hej, har en org moped som går lite snabbare än 45. Men när man varvar stillastående så varvar den och slutar varva och varvar och slutar varva. På ganska låga varv. Och när jag kör så kan jag inte gasa mer än typ 20% för då 4 taktar den typ och sen tappar den all kraft och jag kan inte gasa. Snälla hjälp.
Kan vara mycket. Du kan gärna svara i samma tråd istället för att skapa nya så är det lättare att felsöka i framtiden.
Tjuvluft brukar generellt sätt få motorn att gå magert då det blir mer luft än det ska vara. Men testa fortfarande att spraya startgas runt insugsgummit för att se om motorn reagerar på det = i så fall tjuvluft.
Har bett dig i andra svar att kolla tändstiftet. Har du gjort detta? Kan även vara värt att byta tändstift ifall det andra blivit surt. Dubbelkolla även gnistan utanför cylindern. Blå stark gnista som inte vandrar = bra.
Avgasläckage brukar inte göra några större problem. Minskad prestanda ja men inte problem. Hände allt detta efter du satte på trimrör? I så fall om du återställer den försvinner problemen? Hur har du modifierat luftboxen? Är det på tok för lite motstånd (för öppet filter) kan det faktiskt motsägelsefullt suga in för lite luft och därmed ge en för rik blandning. En tvåtakts motor vill alltid ha i alla fall lite luftmotstånd.
Testa och svara gärna på sakerna ovanför och återkom så blir det lite klarare vad som kan vara fel.
Hej jag har org rör och ingen modifierad luftbox på då jag nyligen återställde den. När jag köpte mopeden hade den 88 munstycke i, nu har jag 90 på org setup. Jag vet att det låter lite högt då jag hört att denna moped kommer med ca 70-80 org men vet inte varför den har bra med kraft men kan inte riktigt varva ordentligt.