Rieju mrt 2020 trim

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
reijumupp
Elmoped

Rieju mrt 2020 trim

Inlägg av reijumupp »

Jag har en Rieju mrt 2020. alla strypningar är borta och just nu toppar den 75kmh+ . Den har org drevet. undrar om det går att få upp den 95+ med en 50cc ,med ett trimrör och med ett 14t framdrev.
OBS har inget trimrör men undrar vad man skulle skaffa för trimrör, har inte heller ett 14t drev :D
a.isacsonn
Elmoped

Re: Rieju mrt 2020 trim

Inlägg av a.isacsonn »

Om du vill ha högre toppfart kan du ju alltid byta till ett större framdrev ja. Men du torskar axx på det. Högre toppfart = sämre axx, och vice versa. Så större framdrev kommer ge dig högre toppfart, men hur snabbt vet jag inte, du får testa dig fram eller fråga någon annan.

Trimrör beror ganska mycket på budget och smak, vill du ha överliggande eller underliggande? Underliggande är snutmagnet så om du planerar på att köra fram o tillbaka till skolan eller liknande är nog överliggande bättre. Underliggande ger dock liiite bättre prestanda i snitt.

Om du har relativt stor budget skulle jag personligen gå för ett yasuni r1 eller voca rookie 50/70, om du vill ha underliggande. Eftersom du har 50 kubbe så passar dom rören.

Om du vill ha överliggande rekommenderar jag E-nox för lite mindre budget, men för högre hade jag rekommenderat leovince, tt eller voca igen.

Men det är rätt mycket av din egna preferens som styr vilket rör du väljer, men se till att skaffa ett urpluggat (eller plugga ur de själv) om du vill ha mycket prestanda.
Rieju MRX - 2004 (pissmissile bygge) 8)
Sal Braman
Elmoped

Re: Rieju mrt 2020 trim

Inlägg av Sal Braman »

Turbo kit är nog bästa semi budget valet om vi snackar topphastighet. Slö i starten men drar iväg rejält på 8k varv. Enox är bra för ett mer utbrett powerband, men vill man bara ha topphastighet skulle jag lagt pengarna på turbokit. Jämför man med enox lyckas den klämma en häst eller två extra på sin topp.
Skriv svar