70cc+ 17,5mm förgasare med org vev?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
JAGILLARRIEJU
Elmoped

70cc+ 17,5mm förgasare med org vev?

Inlägg av JAGILLARRIEJU »

Tjena TSR har en Derbi Senda (ebe050) som jag köpt airsal 70cc sport och en 17,5mm förgasare till och jag undrar om man kan köra det på orginal vev och klarar veven det bra även om man gasar på fullt då och då? (typ varje 5 minuter) :?:
mvh, Derbi ägare. :arrow: :mrgreen:

- Derbi Senda r xtreme 02 70cc :D

"Klart grabben ska ha Derbi" :lol:
Sal Braman
Elmoped

Re: 70cc+ 17,5mm förgasare med org vev?

Inlägg av Sal Braman »

Beror på hur många mil det är på veven. Den klarar den ökade kraften och högre varven men kommer givetvis slitas ut snabbare. Är den redan sliten från många mil är det värt att tänka på. Men själva körningen bör inte vara några större problem sålänge man ser till att den får ordentligt med olja.
virree
Elmoped

metrakit 70cc + orgvev

Inlägg av virree »

tjena undrar om hur de gick för dig. har precir köpt metrakit 70cc som ska köras me yazuni cross ml och en 21mm förgasare ooooo en org vev. veven är typ helt ny endast körd 8 mil men vill ej att den ska gå åt helvete så går de att köra min setup me org vev eller borde jag försöka lösa en jasil evolution ng vev
Sal Braman
Elmoped

Re: metrakit 70cc + orgvev

Inlägg av Sal Braman »

virree skrev: 15 mars 2025, 23:12 tjena undrar om hur de gick för dig. har precir köpt metrakit 70cc som ska köras me yazuni cross ml och en 21mm förgasare ooooo en org vev. veven är typ helt ny endast körd 8 mil men vill ej att den ska gå åt helvete så går de att köra min setup me org vev eller borde jag försöka lösa en jasil evolution ng vev
Som jag skrev innan klarar den högre effekter, handlar bara om ökat slitage. Men är den helt ny ska det nog inte vara några problem framöver. Se dock till att ramlagrena byts i samband. Ofta är det ramlagrena som går först innan veven, så se till att de är byta och gärna förstärkta.
Skriv svar