Blackbox Derbi Senda 2020 Euro 4

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Slöö derpi
Elmoped

Blackbox Derbi Senda 2020 Euro 4

Inlägg av Slöö derpi »

Hej behöver lite hjälp med att hitta lite kablar på en Derbi Senda X-treme 2020 med Euro 4 Cdi. Jag letar efter pickup kabeln för att koppla in denna Black box https://www.twostroke.se/101-octane-far ... nsare-code
Jag undrar om det är någon som vet vart den sitter och hur den ser ut samt om någon har kunnat sätta en blackbox på Euro 4 versionen. Tack i Förhand
Sal Braman
Elmoped

Re: Blackbox Derbi Senda 2020 Euro 4

Inlägg av Sal Braman »

Just den blackboxen fungerar inte till lionelli tändsystemet som jag vet många derbis i alla fall brukade använda. Så kolla så du har ducati tändsystemet istället, finns guider för hur man kollar det. Har du en ECU box istället för CDI kommer den inte häller fungera.

Är det bara vanlig CDI box ska den blackboxen fungera. Pickup kabeln går från tändplattan till CDI boxen, brukar vara tvåfärgad på dem modellerna om jag inte minns fel, men man kan söka upp motståndet den ska ha och helt enkelt mäta för att hitta rätt.
Användarens profilbild
Derbi Kungen
Elmoped
Kontakt:

Re: Blackbox Derbi Senda 2020 Euro 4

Inlägg av Derbi Kungen »

Pickup kabeln på Ducati tändning är den röda (eller röd-svart). Du bör införskaffa en ostrypt CDI eftersom den befintliga varvtalsstrypningen kan fucka upp grejer hit och dit och kan va jobbig att ställa in.
Bygger en gokart utav en gräsklipparmotor och en kundvagn
Derbi DRD -14 D50B0
Derbi DRD -06 EBS050
Skriv svar