Tjena har byttat vev och lager och satt ihop moppen igen men nu vill den inte gå igång. Den låter inte skumt när jag kickar eller nåt liknande den bara vill inte starta! Nån som vet?
Först av allt ska du se till att du gjorde rätt när du renoverade motorn. Bilderna du skickat i en annan tråd ser ut att vara låsringar. Om dessa nu ramlat ut ur motorn och du inte satt tillbaka dem så har du ju utlämnat några rätt viktiga delar.
Svårt att säga var dessa ska sitta då du inte sagt vilken moped du har, men kolla up sprängskissar på din modell så ska du se.
För övrigt som jag nämnde i din första tråd så kolla bränsle, komp och tändning. Alla dem tre måste finnas för att den ska gå igång.
Om din motor rasat och det är därför du renoverat är det möjligt att andra delar så som cylinder och kolv tagit stryk.
Jag tog en titt på moppen den här komp, bränsle men sen tog jag loss sladden till tänd plattan och ser att det är fuktigt i den! Är det gg eller vad borde jag göra
Om du säger att den har tillräclig komp så tror jag dig. Men utan en mätning kan det vara svårt att avgöra.
Fukt i tändspolen kan ställa till det. Du kan mäta upp elsystemet med en multimätare och se så att allting står rätt till upp till CDI boxen. Men du bör se ifall gnistan är bra nog bara genom att hålla den mot cylindern och kicka, den ska vara en stark klar blå gnista som ej vandrar längst stiftet.