Varför inte köpa ett cylinderkit som har lite mer cc?

Stage 6 77cc skulle nog ge mest kraft uta alla de.StigOfTheMopeder skrev: ↑12 mars 2017, 23:00 Tjena! Dags för en upgradering av cylindern och har kollat runt lite, jag har hittat dessa tre;
Bidalot 70cc Racing
Metrakit Prorace 3
Stage6 77cc BigRacing
Vilken tror ni ger ut mest kraft? Står att stage6 cylindern ska kunna leverera 24hk, metrakit 18hk (dock kräver den visst en större förgasare för att uppnå det) och Bidalot cylindern står det inte..
CrescentRaggaren skrev: ↑5 juli 2016, 22:42 Hejsan alla moppers!
Jag hade tänkt att montera ett parmakit 93cc racing på en AM6 motor.
Jag vet att det krävs omarbetning i motorblock för att få det att passa.
Nu till frågan: Passar det direkt på en AM6 motor som sitter i t.ex MH furia, Rieju drac, Derbi Senda ect? Eller måste man tillverka en adapterplatta mellan cylinder och motorblock för att det ska passa, som på stage6 70cc R/T?
Tacksam för all hjälp, ska bli vinter racing-projekt av någon slags crossmoppe med am6a
Och visst går det med en original vev? den har väll 39mm slag?
Och ifall någon har erfarenhet med detta cylinderit, så kan den personen kanske lämna en kommentar om vad han/hon tycker om cylinderkitet
Länk till cylinderkitet: http://www.twostroke.se/product.asp?product=23891
Derbi har inte AM6
Mvh Viktor
ska du köpa förstärkt vev borde du inte köra me sirsal 70 sport o h istället 77bigracing eller 80cc metrakit pr4( rekomenderar starkt metrakit) eller bidalot 80ccJAGILLARRIEJU skrev: ↑18 november 2024, 17:37 tänkte gå för en Airsal 70cc sport och 19mm Polini förgasare (competition) och ett Barikit vevparti (competiton) är detta en bra setup?
Och vad är skillnaden på Airsal 70 sport o race, tack för svaren.