Har redan provat ny bensin, gjorde ingen skillnad. Tog av cylindern idag och kollade på kolven och cylindern, inget fel på något. Det ända jag gjorde var att sätta dit avgaspackningen då jag faktiskt inte visste vart jag skulle sätta den tidigare, inte sett nån sätta dit den i nån genomgång. Den startade faktiskt å gick efter det men typ tredje gången jag provade gick den bra i typ 100m sen hackade den lite, gasade lite mer å då försvann hacket. Sen nästa gång jag startade den började den bli svårstartad å går knappast igång. Går igång då och då men dör så fort jag gasar. Jag har helt slut på idéer. Bör ha med förgasaren att göra men exakt vad är ju en bra fråga.xoldero skrev:Ja det SKA helst vara tätt vid reedsen, men den skulle starta eller tänder iaf till ändå fast reedsen inte är perfekta. Min drac har sådär mycket glapp som du har, min brors slider har sådär mycket glapp, båda går hur fint som helst och det är inte det som är ditt problem här.
Hur är din bensin? Vatten i tanken, töm och tanka nytt. Eliminera problemen, Komp har du ju, det hör jag.
Sant, inte tänkt på det riktigt. Har 95 huvudmunstycke i just nu (hade 90 med 50cc o urpluggat orgrör), lågfarsmunstycke å chokemunstycke alltid varit samma sen jag köpte moppen, nålklipset näst högst upp. Tomgångsskruven är ca 1.5 varv ut från längst in å typ samma med luftskruven. Gick rätt perfekt med dessa inställningar när den gick fint 2-3 gånger efter jag tog av å satt på cylindern å satt i avgaspackningen nu i helgen. Sen utan att jag pillat på nåt började den gå skit igen.xoldero skrev:låter precis som att den får för mycket bensin på halvgas och fullgas
EDIT: SKRIV ALLTID VAD DU HAR FÖR Inställningar/MUNSTYCKEN/NÅLEN/LUFTSKRUV NÄR DU POSTAR
Jag vet inte vad du gör för justeringar mellan dina inlägg, så ta för vana att alltid skriva vad du har för inställningar just nu när du postar, annars kan jag inte hjälpa dig
Har redan testat att byta till det med samma resultat. Dessutom, borde inte ett problem med huvudmunstycket vara uteslutet när det ända stället den går bra på är fullgas?xoldero skrev:BYT MUNSTYCKE TILL 90.
Får väla pröva det igen. Har kollat så att tändkabeln sitter i både tändhatten å tändspolen ordentligt typ varje gång jag satt dit den. Har ju ecu å inte cdi men skitsamma, spelar ingen roll.xoldero skrev:Men lyssna, byt till 90! Sen flyttar du nålen till mitten!
Byt tändstiftet också, skruva in tändkabeln lite extra i tändhatten och tändspolen/cdin så att du vet att det är bra kontakt.
Det kan va tändspolen i cdin å men gör dom här sakerna först
Har inte köpt nytt tändstift, dock prövat med 2 olika, det ena är ju nytt, inte ens en månad sen jag köpte det. Kollade mer noggrant å båda har fina gnistor. Har ingen annan att låna grejor ifrån. Kan jag kolla om spolen är kass med en multimeter? Farsan kan el bra så han skulle kunna hjälpa mig med det.xoldero skrev:Bytt tändstift än?
Börjar misstänka tändspolen/tändstiftet, om nån av dom är dålig så orkar den inte tända helt enkelt för lite volt från spolen eller för stort motstånd i stiftet.
Känns som det eftersom det inte hjälper med att byta huvudmunstycket vid fullgas!
På högre varv och mer gas blir det högre tryck i cylindern pga högre cylinder fylling av bränsle och luft. Då orkar den inte göra en gnista med dålig spole/stift. Spole kan du lätt ta från vad som helst för att testa! 2 kablar och det är en jord å en gnist kabel. Låna från kompisens moppe eller nån fiddy etc.
Låg på fullgas när jag låg på fullvarv i detta fallet. Prövade 88 å sen 92 med (har inte 85), men nu går den tydligen med 92 när den tidigare inte orkade varva högt alls med 90 (både i neutral och när man körde). Blir fan galen alltså. Det går ju inte att lista ut vad som är fel när skiten ändrar hur den går. Stiftet har i alla dessa fallen varit vitt. Dock vet jag inte om jag kört tillräckligt länge eller om man ska vänta å låta motorn svalna för det har jag inte gjort, direkt av med tanken å av med tändstiftet efter jag stannat.xoldero skrev:Tänk såhär istället, fullvarv är en sak. Men fullgas är en helt annan sak. Man måste inte ha fullgas för att ligga på fullvarv.
Huvudmunstycket justerar hur mycket soppa som ska kunna sugas upp bredvid nålen, så även om du har fullvarv och typ 100 munstycke så kommer det ingen bensin igenom om du släpper gasen, för nålen täpper till huvudmunstycket. Däremot vid fullt gaspådrag så är nålen helt uppe så all bensin från 100 munstycket kan flöda fritt.
Jättebra att du listade ut det! 85 skulle jag tippa