Håller på att iordningsställa en honda mt5 till grabben har funkat bra men nu helt plötslig , när man fäxlar upp från 1an till 2an så dör den helt precis som om man skulle vrida av tändningen
Någon som har nån idé.
Det har inte varit så förut
Gjorde ytterligare tester nu ikväll åkte iväg på ettan värvade upp ordentligt, växlade upp, på 2:an dör den som sagt 3:an likaså men då man forsätter å petar in 4: an ja då hukrar den till och puttrar vidare. Fattar inte ett smack blir kanske lite besvärligt för pojken att våldvarva i väg på ettan sedan snabbt som ögat sparka in fyran när han ska ut å köra
Skumt problem, enda grejen jag skulle kunna tänka mig är att den tror att stödet är nere då det sitter en brytare där. Då går den på neutral men dör om man lägger i växel. Vet inte riktigt hur den funkar, om det gäller alla växlar eller bara vissa..
Om du startar, håller in koppling och lägger i 2an, dör den då redan innan du släppt kopplingen? Dör den inte så kan du helt utesluta stödet då den bryter när du lägger i växeln
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Ja den dör dirrek medan jag håller in kopplingen, har inte hunnit göra någon utförlig felsökning mer än att jag i princip slet bort alla kablar utom tändspole och cdr-box eller vad det nu heter. Moppen startar lätt på första kicken ettan ok tvåan dör dirrek
När min moped gick alldeles för snålt så dog den när man la i växel även om kopplingen var intryckt. Större lågfartsmunstycke löste problemet för mig men kanske är något helt annat problem i detta fallet.