ang. vikter och blackbox.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
DracPojken
Farsans gamla zündapp

ang. vikter och blackbox.

Inlägg av DracPojken »

Tjena, jag undrar för det första vilken färg den kabeln sk. "pick Upp" kabeln har för färg på en aerox 07? Alltså den kabeln som man ska koppla in black boxen till, jag har sett på en guide ang. black box och då står det röd/vit men det kan omöjligt stämma för den rödvita gick åt ett helt annat håll och var inte alls inkopplad till CDI:n Hjälp Mig Snälla!!

Det andra är ang. vikter, vad ska man ha för vikter i en aerox 07 om man endast vill höja hastigheten med 10-15? det ska med andra ord inte märkas knappt :) Behöver man Byta munstycke isf också? :( Behöver hjälp tills imon!!!

Vad ska man ha för munstyckestorl. på aerox 07 om man har effektrör och vikter (vet ej vikten på vikterna) men den gör iaf 70.
Är föredetta R X-Treme för er som inte vet ; )

--> http://www.twostrokerider.se/koposalj/311 <--Fiddy EU Bytes!
Användarens profilbild
naRaja
Svårstartad skrothög

Re: ang. vikter och blackbox.

Inlägg av naRaja »

DracPojken skrev:Tjena, jag undrar för det första vilken färg den kabeln sk. "pick Upp" kabeln har för färg på en aerox 07? Alltså den kabeln som man ska koppla in black boxen till, jag har sett på en guide ang. black box och då står det röd/vit men det kan omöjligt stämma för den rödvita gick åt ett helt annat håll och var inte alls inkopplad till CDI:n Hjälp Mig Snälla!!

Det andra är ang. vikter, vad ska man ha för vikter i en aerox 07 om man endast vill höja hastigheten med 10-15? det ska med andra ord inte märkas knappt :) Behöver man Byta munstycke isf också? :( Behöver hjälp tills imon!!!

Vad ska man ha för munstyckestorl. på aerox 07 om man har effektrör och vikter (vet ej vikten på vikterna) men den gör iaf 70.
vikterna kan du gå ner till ca 4.2 gram, men det är som sagt alltid olika från moppe till moppe :)

angående munstycke kan du gå upp ca 10-15 men det är alltid olika från moppe till moppe, köp ett helt sätt!:)
P0JKEN skrev:ingen märkvärdig effekt, mera att det drar mindre bensin.
Men spelar ingen roll om man trimmar hårt. Din motor är mera törstig än en finsk bastu badare är på HB.
Användarens profilbild
naRaja
Svårstartad skrothög

Re: ang. vikter och blackbox.

Inlägg av naRaja »

DracPojken skrev:Tjena, jag undrar för det första vilken färg den kabeln sk. "pick Upp" kabeln har för färg på en aerox 07? Alltså den kabeln som man ska koppla in black boxen till, jag har sett på en guide ang. black box och då står det röd/vit men det kan omöjligt stämma för den rödvita gick åt ett helt annat håll och var inte alls inkopplad till CDI:n Hjälp Mig Snälla!!

vikterna kan du gå ner till ca 4.2 gram, men det är som sagt alltid olika från moppe till moppe :)

angående munstycke kan du gå upp ca 10-15 men det är alltid olika från moppe till moppe, köp ett helt sätt!:)
P0JKEN skrev:ingen märkvärdig effekt, mera att det drar mindre bensin.
Men spelar ingen roll om man trimmar hårt. Din motor är mera törstig än en finsk bastu badare är på HB.
Låst