varvar mycket med choken avstängd,varvar ok med chok/ EGR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Coffelito
Elmoped

varvar mycket med choken avstängd,varvar ok med chok/ EGR

Inlägg av Coffelito »

Som min rubrik lyder så varvar mopeden upp rätt mycket när choken är avstängd men har normal tomgång när choken är i, någon som vet var problemet kan vara?

Har en till fråga ang EGR ventilen, måste jag byta munstycke om jag bara tar bort den slangen från egr boxen till luftboxen eller räcker det bara att plugga igen den?
Hult65
Elmoped

Re: varvar mycket med choken avstängd,varvar ok med chok/ EG

Inlägg av Hult65 »

Coffelito skrev:Som min rubrik lyder så varvar mopeden upp rätt mycket när choken är avstängd men har normal tomgång när choken är i, någon som vet var problemet kan vara?

Har en till fråga ang EGR ventilen, måste jag byta munstycke om jag bara tar bort den slangen från egr boxen till luftboxen eller räcker det bara att plugga igen den?
Skruva ner tomgången?
Coffelito
Elmoped

Inlägg av Coffelito »

Kan det vara så enkelt att det är tomgången som är boven för att moppen varvar som ett as med choken av? Det är en Derbi Senda x-race 05 btw
Hult65
Elmoped

Inlägg av Hult65 »

Coffelito skrev:Kan det vara så enkelt att det är tomgången som är boven för att moppen varvar som ett as med choken av? Det är en Derbi Senda x-race 05 btw
Bara skruva ner tomgången när choken är av till ett lagom läge, choken stryper nämligen luften och så (tror jag den ger den en aning mer bensin) vilket gör att moppen blir "fel inställd" så den dör. Dock gör det att moppen blir lättstartad då den inte får så mycket kalluft samt mer bränsle.
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

Varit så från början eller kommit på senare tid?
Tar du bort egr behöver du inte bestycka, men du kommer inte märka någon skillnad så finns ingen anledning att ta bort den.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Skriv svar