MacGyver84 skrev:Är det ingen annan som har varit med om det kan knappast vara ensam om det? till och med en som jobbar där jag köpte den hade inte hört talas om den symbolen det är ingen lampa utan en symbol med en oljekanna på. Och jag hade inte för lite olja jag har fyllt upp fullt med tvåtaktsolja det är bra att den finns men jag behöver inte ha den framme förrens nästa service tillfälle. Hittar inget om den på nätet heller.
Den oljekanne sympbel betyder att du börjar få slut på 2 takts olja, finns ingen service symbol på våra Rieju mrt 2016 (äger en själv)
Lucasosterberg skrev:Din mätare eller sensorn som känner av hur mycket olja som finns kvar är sönder.
Det tror jag inte då oljan inte minskar i växellådan det är inget som är trasigt utan det är en ikon som jag vill släcka men det får vara då ingen har en aning om vad jag pratar om jag lägger inte upp nån bild heller men tack ändå.
Det är inte växellådsoljan som den varnar för, det är tvåtaktsoljan..... Och jag veeet att tvåtaktsoljan inte är slut men antagligen så tror mätaren/sensorn att det är slut hela tiden och därför lyser lampan hela tiden. Alltså ska du byta mätaren/sensorn som känner av hur mycket det finns kvar.