Motor/setup

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
MHL
Elmoped

Motor/setup

Inlägg av MHL »

Tjenare, jag hade tänkt att skaffa 70cc. Vad behövs göras? Jag planerar på att skaffa Polini Sport 70cc till min keeway focus. Det som jag redan har bytt är huvudmunstycken och variator vikter. Behövs vev och förgasare bytas?
Senast redigerad av MHL den 1 juni 2017, 20:57, redigerad totalt 1 gånger.
Setup:
Rieju drac RR 100kmh
*Polini guss 80cc (cylinderkit)
*Tecnigas enox (mellan/högvarvigt rör)
*21mm dellorto black racing förgasare (äkta)
*13/48 drevning
*malossi insug och membran (ostrypt)
teddylou
Elmoped

Inlägg av teddylou »

Du kommer behöva ställa in förgasaren när du bytt till större cylinder. Att du redan satt i ett större munstycke spelar ingen roll. Det går att köra med originalförgasaren men du får såklart ut mer effekt med en 19mm eller något i den stilen.

Veven kan du nog köra med så länge det inte är glapp eller något i den. Så är det iallafall på AM6 osv men det kanske är annorlunda med scooter.

Kom ihåg att byta nållager innan installationen av nya cylindern.
Om man säger
Användarens profilbild
MHL
Elmoped

Inlägg av MHL »

teddylou skrev:Du kommer behöva ställa in förgasaren när du bytt till större cylinder. Att du redan satt i ett större munstycke spelar ingen roll. Det går att köra med originalförgasaren men du får såklart ut mer effekt med en 19mm eller något i den stilen.

Veven kan du nog köra med så länge det inte är glapp eller något i den. Så är det iallafall på AM6 osv men det kanske är annorlunda med scooter.

Kom ihåg att byta nållager innan installationen av nya cylindern.
Tjenare, hittar inga bra nållager. - Ett nållager som har en bredd mellan 16-18mm och innerdiameter 12mm. Hur viktigt är det med rätt nållager? http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... rib1=13872 är detta bra? eller är den 1mm viktig?

Storlek:
Innerdiameter : 12mm
Ytterdiameter : 17mm
Bredd : 15mm
Setup:
Rieju drac RR 100kmh
*Polini guss 80cc (cylinderkit)
*Tecnigas enox (mellan/högvarvigt rör)
*21mm dellorto black racing förgasare (äkta)
*13/48 drevning
*malossi insug och membran (ostrypt)
Skriv svar