Moppen orkar inte mer.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Victiny
Elmoped

Moppen orkar inte mer.

Inlägg av Victiny »

Har en Speedfight 2 och när jag kör en längre sträcka och har gasat och hållit i gasen en bit så orkar den inte mer och stannar. Ifall jag gasar upp igen så tar det någon sekund innan den gasar och sedan dör den igen efter en bit. Ifall jag drar full gas efter att den har stannat så smäller det i avgasröret när den kör iväg.

Någon som vet vad problemet kan vara och hur jag fixar det? Vill sälja den men kan ju inte sälja den när den inte fungerar som den ska.
Rangedweed
Elmoped

Inlägg av Rangedweed »

Jag skulle säga att det är skit/vatten i förgasaren, ta ut och rengör
Victiny
Elmoped

Inlägg av Victiny »

Rangedweed skrev:Jag skulle säga att det är skit/vatten i förgasaren, ta ut och rengör
Tack för svar, tyvärr har jag varit utomlands och därför inte svarat tillbaka. Jag ramlade i vintras och moppen fick en smäll på samma sida som avgasröret är på. Ifall det kanske också kan hjälpa till att hitta problemet.

Ska se till och rengöra förgasaren så snart jag kan ifall du tror att det är anledningen. Är det att den får för lite bensin eller luft?
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

Om du ramla med den så kan ju flottören ha hängt sig, testa knacka på flottörkoppen och funkar inte de så ta isär o se till så de sitter rätt. Passa på att rengöra förgasaren när du ändå har isär den.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Victiny
Elmoped

Inlägg av Victiny »

TheAndersson skrev:Om du ramla med den så kan ju flottören ha hängt sig, testa knacka på flottörkoppen och funkar inte de så ta isär o se till så de sitter rätt. Passa på att rengöra förgasaren när du ändå har isär den.
Okej det får väl bli att rengöra förgasaren under helgen. Är inte så duktigt på mopeder men hittade en video som visade hur man gjorde.
Victiny
Elmoped

Inlägg av Victiny »

Min bror och hans polare erbjöd sig att rengöra förgasaren åt mig, de sa att de kunde. Dock så fungerar den inte alls nu, jag får inte igång den. Med hjälp av startspray får jag den att starta, men den dör på direkten.. Först trodde jag att det var något med de olika munstycken men skruvade in dem helt och sedan skruvade jag ut lite, men det fungerade fortfarande inte.

Här är en bild på förgasaren ifall det hjälper..

https://gyazo.com/1acdb078623a7ab739b8f9f94a03cecd
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

Hoppar den igång på startgas så lär problemet vara att den inte får bränsle som den ska, när du ändå har startgas så testa spraya runt insug för att utesluta tjuvluft
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Skriv svar