V-ring borta. Blindtarm borta och svetsad. Skorsten borta. Ingen strypning mellan avgas å cylinder.
Jag har polini 6,3g vikter (jag väger 90-95 kg)
Jag har annan cdi
Polini kevlarförstärkt rem.
Satte på skorstenen å körde. Det böade och moppen ville inte köra alls. Jag kör med skorstenen i fortsättningen.
Jag märkte att cdi inte var i knäppt. Fungerar moppen att köra utan cdi äns? Hoppas att den inte var på
Jag har meckat bort tratten i membranet. Ska väl sätta på ett 82 munstycke? Org 72. Hade 92 på så mellanläge kanske tänkte jag?
Finns det fler strypningar förutom alla vanliga som står? För tratten i membranet hade jag missat trots massa sökande.. dåligt sökande från min sida dock...
Moppen funkar inte utan cdi, va den helt urkopplad så va det något annat som inte satt i, satt den i halvt så kan den glappa och gå dåligt pga det. Men helt urkopplad funkar det inte.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
MacGyver84 skrev:Kevlarförstärkt rem behövs absolut inte till din setup i alla fall.
Jag vet men det handlade om 30 kr extra jämfört mot nåt annat. Hade jag tagit den billigare så hade jag inte fått fraktfritt. Därför jag tog kevlarförstärkt. Är det negativt?
MacGyver84 skrev:Kevlarförstärkt rem behövs absolut inte till din setup i alla fall.
Jag vet men det handlade om 30 kr extra jämfört mot nåt annat. Hade jag tagit den billigare så hade jag inte fått fraktfritt. Därför jag tog kevlarförstärkt. Är det negativt?
Ja har mopeden inte den kraft som behövs så blir det tyngre att ha en sån rem.
knepigt, dem pluggar som finns är just V-ring cdi strypning, plugg i mynningen av röret, blindtarm, och insugspluggen samt skorsten. vikterna är aningen för tunga.
tog bort alla strypningar på min t.rex och bytte till 7g vikter då gjorde han 60-65 original med 50 i munnstycke (med skorsten).
bytte sedan till stage6 pro replica 6,5g vikter malossi gul tryckfjäder då gjorde han en 75-80km/h med galet drag.
för å komma upp i 100 lär du har 70cc samt större förgasare. körde på 19mm (original 12mm)
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist
tror min va 05, aa kehin förgasare 12mm på min med. du märker när du tar bort röret, sitter som en svart tratt där så hålet blir mkt mindre. går ej att missa.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
ingen plugg där inte iaf! ja egr ventilen är bara trams, bara koppla ur den och plugga igen slangen elr hur du vill göra, kommer inte att påverka motorn negativt.
ja effektrör är nice på pgo t.rexen, kom ihåg att du måste i 99% av fallen mixtra lite med variator vikterna/ kopplingen samt huvudmunnstycket för att få det att gå bra. goodluck!
PGO T.REX