Trim till Rieju MRT frågor

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Rangedweed
Elmoped

Trim till Rieju MRT frågor

Inlägg av Rangedweed »

Tjena Tjena!

Jag har lite frågor angående min MRT, jag skulle vilja få den lite piggare den är lite slö, den är helt orginal och är en 2010, den kanske går i 50 med SM däck, axxar helt ok! Men jag skulle vilja att den skulle kunna gå upp till 60Km/h,

Jag såg att det fanns någon luftstrypning, vad gör den? vad händer om man tar bort den, kan man sätta tillbaka den?

Om man borrar lite i pluggen så den blir lite större. Kan man köpa ny plugg sen för när jag ska sälja den så vill jag att den ska va orginal. Behöver man byta munstycke om man borrar i pluggen?

Vad rekomenderar ni? Har ni några tips nå något enkelt sätt att få den att gå lite fortare utan att köpa effektrör eller så

Tack i förhand// Ludwig
Användarens profilbild
BollanZa
Elmoped

Inlägg av BollanZa »

Om du tar bort luftstrypnigen så kommer du knappt få effekt. Det bästa skulle vara att ta bort pluggen helt. Jag har hört att man kan kapa av en bit av röret precis där pluggen tar slut så ska det funka sedan. Då du säljer den är det bara att sätta tillbaka den pluggade delen in i cylindern. Du kan även borra bort pluggen å sätta i en mutter eller liknade som stryper den när du vill sälja den. Det funkar även att dreva om den lite för de allra flesta original mopparna är lite väl lätt drevade original.
När du borrar/ tar bort pluggen så måste du gå upp i munstycke.
AM6 <3
Rangedweed
Elmoped

Inlägg av Rangedweed »

BollanZa skrev:Om du tar bort luftstrypnigen så kommer du knappt få effekt. Det bästa skulle vara att ta bort pluggen helt. Jag har hört att man kan kapa av en bit av röret precis där pluggen tar slut så ska det funka sedan. Då du säljer den är det bara att sätta tillbaka den pluggade delen in i cylindern. Du kan även borra bort pluggen å sätta i en mutter eller liknade som stryper den när du vill sälja den. Det funkar även att dreva om den lite för de allra flesta original mopparna är lite väl lätt drevade original.
När du borrar/ tar bort pluggen så måste du gå upp i munstycke.

Så om jag skulle välja att dreva den lite vad rekomenderar du för drev då?

Hur monterar jag av och på drev? Och hur mycket fortare kommer den att gå?
Användarens profilbild
BollanZa
Elmoped

Inlägg av BollanZa »

Det är ganska lätt att byta framdrev då tar du bara av kåpan som sitter över drevet och sen tar du bort låsningen med en låsringstång (näbbtång funkar med).
Bakdrevet är något svårare att ta loss.
1. Ta av kedjan genom att ta bort kejdelåset (viktigt att du monterar tillbaka det rätt sen).
2. Ta bort hjulbulten och ta bort hjulet sen är det bara att skruva loss drevet och sätta dit det nya och montera på allt igen.

Här har du lite om hastighet osv: http://www.twostrokerider.se/guide-rakn ... -drevbyte/
AM6 <3
Rangedweed
Elmoped

Inlägg av Rangedweed »

BollanZa skrev:Det är ganska lätt att byta framdrev då tar du bara av kåpan som sitter över drevet och sen tar du bort låsningen med en låsringstång (näbbtång funkar med).
Bakdrevet är något svårare att ta loss.
1. Ta av kedjan genom att ta bort kejdelåset (viktigt att du monterar tillbaka det rätt sen).
2. Ta bort hjulbulten och ta bort hjulet sen är det bara att skruva loss drevet och sätta dit det nya och montera på allt igen.

Här har du lite om hastighet osv: http://www.twostrokerider.se/guide-rakn ... -drevbyte/
Så det är värt och dreva? tänkte köpa ett 14T framdrev Har 12T atm
Användarens profilbild
BollanZa
Elmoped

Inlägg av BollanZa »

Ganska så värt kommer ju acca lite slöare bara
AM6 <3
Skriv svar