Är det därför jag inte verkar få nå svar eller äre bara för att ingen villTheAndersson skrev:Flyttade din tråd till rätt forumdel. Var god läs en extra gång när du postar din nästa tråd så den ej hamnar fel den med
Vart du ska skriva i framtiden beror ju helt på va du har för fråga, denna hade du lagt i motorrelaterade guider vilket blev lite felKhopter skrev:Är det därför jag inte verkar få nå svar eller äre bara för att ingen villTheAndersson skrev:Flyttade din tråd till rätt forumdel. Var god läs en extra gång när du postar din nästa tråd så den ej hamnar fel den medVart ska jag skriva i framtiden? Du själv verkar vara motorintresserad, vet du va felet kan va?
Inte för att vara den som är den men det är inte att rekommendera att spruta startgas på en tvåtaktsmotor överhuvudtaget.TheAndersson skrev:Vart du ska skriva i framtiden beror ju helt på va du har för fråga, denna hade du lagt i motorrelaterade guider vilket blev lite felKhopter skrev:Är det därför jag inte verkar få nå svar eller äre bara för att ingen villTheAndersson skrev:Flyttade din tråd till rätt forumdel. Var god läs en extra gång när du postar din nästa tråd så den ej hamnar fel den medVart ska jag skriva i framtiden? Du själv verkar vara motorintresserad, vet du va felet kan va?
Angående problemet att den rusar så är det förmodligen att den får för lite bensin, kan röra sig om tjuvluft ( kan du kolla genom att spraya startgas runt motorn ), felinställd förgasare, skit i förgasaren osv. Nu vet jag inte var du bor men kan vara så att han ställt in förgasaren på sommaren och nu när de är vinter så kanske de är kallt där du bor och skiljer mycket i temperatur, då behöver den mer bränsle.
Tack!Raggarn1337 skrev:Inte för att vara den som är den men det är inte att rekommendera att spruta startgas på en tvåtaktsmotor överhuvudtaget.TheAndersson skrev:Vart du ska skriva i framtiden beror ju helt på va du har för fråga, denna hade du lagt i motorrelaterade guider vilket blev lite felKhopter skrev: Är det därför jag inte verkar få nå svar eller äre bara för att ingen villVart ska jag skriva i framtiden? Du själv verkar vara motorintresserad, vet du va felet kan va?
Angående problemet att den rusar så är det förmodligen att den får för lite bensin, kan röra sig om tjuvluft ( kan du kolla genom att spraya startgas runt motorn ), felinställd förgasare, skit i förgasaren osv. Nu vet jag inte var du bor men kan vara så att han ställt in förgasaren på sommaren och nu när de är vinter så kanske de är kallt där du bor och skiljer mycket i temperatur, då behöver den mer bränsle.
Givetvis spelar luftfuktighet in en del men det är inte riktigt så det funkar.
Om du bor i t.ex Göteborg och ställer in den, oavsett om det är på sommaren eller inte, flyttar du till ett annat land eller tvärsöver landet, Kiruna som ett exempel, så kommer den inte vara lika bra inställd som den var innan.
Detta gäller oftast "hypertrimmade" mopeder dock där förgasarinställningar är mer känsliga.
På en original eller en slö moppe med valfri 70cc och lite smått och gott så bör det alltså inte spela någon roll om det är sommar eller vinter, förutsatt att det är i samma stad/län...
Men som Andersson var inne på, och som jag sagt förut så låter det som tjyvluft! Det är bara att se till att allting håller tätt!
Annars så kan det även vara så enkelt som så att tomgångsskruven behöver justeras, och det klarar en femåring av så det är bara att testa!
Skruvar du in den - högre tomgång och så vice verca...
Raggarn1337 skrev:Inte för att vara den som är den men det är inte att rekommendera att spruta startgas på en tvåtaktsmotor överhuvudtaget.TheAndersson skrev:Vart du ska skriva i framtiden beror ju helt på va du har för fråga, denna hade du lagt i motorrelaterade guider vilket blev lite felKhopter skrev: Är det därför jag inte verkar få nå svar eller äre bara för att ingen villVart ska jag skriva i framtiden? Du själv verkar vara motorintresserad, vet du va felet kan va?
Givetvis spelar luftfuktighet in en del men det är inte riktigt så det funkar.
Om du bor i t.ex Göteborg och ställer in den, oavsett om det är på sommaren eller inte, flyttar du till ett annat land eller tvärsöver landet, Kiruna som ett exempel, så kommer den inte vara lika bra inställd som den var innan.
Detta gäller oftast "hypertrimmade" mopeder dock där förgasarinställningar är mer känsliga.
På en original eller en slö moppe med valfri 70cc och lite smått och gott så bör det alltså inte spela någon roll om det är sommar eller vinter, förutsatt att det är i samma stad/län...
Men som Andersson var inne på, och som jag sagt förut så låter det som tjyvluft! Det är bara att se till att allting håller tätt!
Annars så kan det även vara så enkelt som så att tomgångsskruven behöver justeras, och det klarar en femåring av så det är bara att testa!
Skruvar du in den - högre tomgång och så vice verca...