Tjena, när jag köpte min slider så hade den två stora problem, den fick nästan som ett gas häng när man körde. Alltså när man körde i låg fart var det inget problem för den gasade bara lite då men när man gasade på så stannade den på dom varven och man behövde strypa den med bromsen tills den kom ner på låga varv igen, men den FRIKOPPLADE ändå aldrig.
Det andra problemet var att den dog när man kört ettag, det började blöddra och sen stängdes den av. Jag misstänkte att tändspolen var körd och blev överhettad så jag bytte den.
Min lösning på första problemet var att jag rengjorde förgasaren och för jag tänkte att det var problem med den. Andra orsaken tänkte jag kunde vart att trottellocksröret var av och att det sabbade. Så jag bytte det också.
Inget av detta funkade (möjligtvis att den inte dör efter man kört ettag nu men har inte kunnat testat nu p.g.a all is). Jag gjorde också nya packningar vid reedsen och insuget då den packningen var sketen men den går fortfarande dåligt .
Någon moppekunnig som skulle kunna veta varför den aldrig frikopplar eller går ner på tomgångsvarv igen och har j**ligt skum gång. Stiftet ser bra ut.
Att den inte frikopplar har ju utan tvekan att göra med kopplingen, spänna kopplingsvajern? Kopplingsarmen?
Sedan att den inte varvar ner kan vara pga att den drar tjyvluft någonstans.
Kolla vid insuget eller förgasaren till att börja med, där är det vanligast.
Raggarn1337 skrev:Att den inte frikopplar har ju utan tvekan att göra med kopplingen, spänna kopplingsvajern? Kopplingsarmen?
Slider är en scooter moppe, den har väl inge vajer eller arm? bytte nyss packningar vid insuget så det bör inte vara det..
Raggarn1337 skrev:Att den inte frikopplar har ju utan tvekan att göra med kopplingen, spänna kopplingsvajern? Kopplingsarmen?
Slider är en scooter moppe, den har väl inge vajer eller arm? bytte nyss packningar vid insuget så det bör inte vara det..
Jaja! Skummade bara igenom texten riktigt fort, läste inte ens rubriken...
Som sagt, att den inte vill varva ner låter definitivt som tjyvluft. Hur blir det om du varvar upp den, tar det lång tid tills den varvar ner igen eller varvar den inte ner alls då?
Jaja! Skummade bara igenom texten riktigt fort, läste inte ens rubriken...
Som sagt, att den inte vill varva ner låter definitivt som tjyvluft. Hur blir det om du varvar upp den, tar det lång tid tills den varvar ner igen eller varvar den inte ner alls då?
Den brukar stanna på det varvtalet i nån sekund och sen tar det ettag för den att varva ner och då behöver jag antingen gasa lite lätt för att den inte ska dö eller så börjar den gasa upp lite av sig själv