När jag är ute och kör börjar moppen gå dåligt ibland , ger dåligt när man gasar, knappt något händer när jag gasar, eller när jag är på bakhjulet känner jag hur den slutar gasa, någon som vet felet? rensat förgasarn två gånger.
Jag är ledsen men du beskriver det jättedåligt. För lite information dessutom!
För det första: Vad är det för moped samt årsmodell det gäller?
Har du gjort några ändringar? Tagit bort någon plugg, "v-ring" osv osv...
Har en peugeot Ludix snake årsmodell: 2008
Moppen är helt orginal enda jag gjort är tagit bort v-ringen.
Var ute och körde för någon vecka sen så början den motorbromsa och låta konstigt när jag kör. Har blivit bättre men funkar fortfarande inte perfekt.
Det går ojämnt alltså exempel kan köra och gasa men helt plötsligt släpper den gasen och börjar motorbromsa exempel, eller att när man ska gå upp på bakhjulet ger den ingenting. Den har även blivit MYCKET segare i nedförsbakar den startar dock alltid på första kicken.
Rensat förgasarn x2, provat utan avgasrör, provat utan luftburk.
Nej inte varvtalsbegränsningen utan att den gasar men inget händer och man hör att den motorbromsar, tror du förstår nu. Kör med seperat oljetank biltema syntetisk olja.
Jag har kört ut två tankar bensin sen det hände, så om det är smuts kvar lär det vara i bensinfiltret eller slangarna om det inte hamnat i förgasarn igen.
Inte kollat luft filtret pågrund av brist på kunskap.
Kan du förklara hur man gör det?
Kan det vara så att den "dör" att den som sränger av slutar tända och böööar? Som när du liger å matar fullgas och det blir som att du stänger av tänningen på nyckeln, om det är de så är det väl säkert fel på tändsystem, glapp i tänningslåset eller nått.