Jag har dt50r jag vet att det är teknik och jag får upp den lite utan något trim men jag vill få det lite lättare så tror du det blir lättare med utdragen plug?Raggarn1337 skrev:Snackar du om en Yamaha Dt50 r, Dt50 mx, Dt50 X, Dt50 lc?
Du måste vara lite mer specifik tyvärr.
När det kommer till att åka på 'bakhjulet' så har det inte med motorns effekt att göra, det blir visserligen lättare med lite mer krut än 1 hk men det är tekniken som är viktigast.
Går att stegra med de flesta (om inte alla?) original mopeder.
Förresten! Det räcker inte med att "dra pluggen" utan du behöver ställa in förgasaren efteråt så att den får tillräckligt med bensin.
Ja det blir ju knappast svårare..?susi skrev:Jag har dt50r jag vet att det är teknik och jag får upp den lite utan något trim men jag vill få det lite lättare så tror du det blir lättare med utdragen plug?Raggarn1337 skrev:Snackar du om en Yamaha Dt50 r, Dt50 mx, Dt50 X, Dt50 lc?
Du måste vara lite mer specifik tyvärr.
När det kommer till att åka på 'bakhjulet' så har det inte med motorns effekt att göra, det blir visserligen lättare med lite mer krut än 1 hk men det är tekniken som är viktigast.
Går att stegra med de flesta (om inte alla?) original mopeder.
Förresten! Det räcker inte med att "dra pluggen" utan du behöver ställa in förgasaren efteråt så att den får tillräckligt med bensin.
Förstod inte riktigt vad du menade men CDI'n är inte strypt så en ny CDI behövs inte.susi skrev:varför ska jag skaffa något annat istället en du cdi eller något?TheAndersson skrev:Tror de är bättre att behålla pluggen om du ska stunta
Okej tackarRaggarn1337 skrev:Förstod inte riktigt vad du menade men CDI'n är inte strypt så en ny CDI behövs inte.susi skrev:varför ska jag skaffa något annat istället en du cdi eller något?TheAndersson skrev:Tror de är bättre att behålla pluggen om du ska stunta
Upplever du att den är "för slö" för att stegra så kan jag bara tala om för dig att det inte är för att den är för slö utan det är du som inte har tekniken tyvärr, bara att öva!
Men om du nu ska envisas och 'måste' trimma den så räcker det nog med något Jamarcol rör och en lättare drevning så ska det enkelt gå att få upp den.