Yamaha dt långsam ;(

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
susi
Elmoped

Yamaha dt långsam ;(

Inlägg av susi »

Min Yamaha dt50 07 går bara 45km vill ha den lite snabbare typ 55km eller något. Någon som har lite tips för att få den lite snabbare. Kan det vara något fel på förgasaren den har ståt utan att bli körd i 1 år typ tacksam för svar! :D
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Plugga ur ditt nuvarande rör eller köp effektrör. Nog kan förgasaren kan va skitig efter att ha stått still men det ska inte påverka så mycket om du nu har kört ett tag.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
susi
Elmoped

Inlägg av susi »

Arkstar skrev:Plugga ur ditt nuvarande rör eller köp effektrör. Nog kan förgasaren kan va skitig efter att ha stått still men det ska inte påverka så mycket om du nu har kört ett tag.
Okej tackar! :D
susi
Elmoped

Inlägg av susi »

Arkstar skrev:Plugga ur ditt nuvarande rör eller köp effektrör. Nog kan förgasaren kan va skitig efter att ha stått still men det ska inte påverka så mycket om du nu har kört ett tag.
Men om jag pluggar ut räknas det som trim och kan polisen ta moppen om dom stoppar mig?
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

susi skrev:
Men om jag pluggar ut räknas det som trim och kan polisen ta moppen om dom stoppar mig?
När du pluggar ur röret kommer moppen förmodligen gå snabbare än 52 vilket gör att moppen kommer klassas som trimmad. Och ja pluggar du ur röret så räknas det som trim då röret är en strypning, och ja polisen kan ta moppen om dem stoppar dig. Blir även böter till dig för olovlig körning samt uppskjutet körkort.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
krazytoneride
Elmoped

Inlägg av krazytoneride »

I princip all ändring på en moped räknas som trim, även byte av drev
Rieju MRT SM 2013
Skriv svar