Tjena har en piaggio typhoon som inte vill gå vid gaspådrag. Den går hyfsat på tomgång men inte helt hundra, när jag gasar på så brölar den och håller på dö. Har hållit på byta munstycken och pillat på med luftskruven men inget vill funka. Har en 70cc och 24 mm förgasare.
Tacksam för svar!
Förgasaren behöver ställas in! Låter som att det är fööör stort då den dör vid gaspådrag, den drunknar helt enkelt i bensin!
Leta upp en guide om hur man ställer in en förgasare här på forumet, finns massvis med bra guider.
Ifall du inte hittar en så har du här nedan är en bra guide som kan hjälpa dig igenom inställning av din förgasare: http://www.twostroke.se/product.asp?product=24176
Fast sedan beror det på hur den låter också!
Vissa tycker att det låter som att den får för mycket när det i själva verket får för lite så innan du köper nya munstycken, kan du lägga upp en video där den står på tomgång samt när du ger lite gas så att den dör?
Så kan jag tala om för dig ifall den får för mycket eller för lite :p
Ptja det beror på, blöddrar den som om den drunknar så får den för mycket.
Känner du att den har mer att ge och du menar att den går dåligt på det sättet att den sticker iväg ett litet tag och sedan "håller tillbaka", då är det antagligen för litet.
okej Isåfall tror jag mer på att de är för litet känns verkligen som den har mer att ge:D ,Men när jag drar snabbt från lite gas till fullt så dör den också.