CH WSM, Vad är "Replica"?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög

CH WSM, Vad är "Replica"?

Inlägg av NizzePisse »

Hejsan jag ska köpa en CH racing och tittar runt på blocket.

Det verkar finnas två olika typer av CH, antingen den vanliga CH Racing wsm som är gjord fram till 2006, eller en aning nyare som heter CH Racing wsm Replica.

Vad betyder Replica? Förutom färgen verkar dem ha samma kåpor och ram. Vad är skillnaden? Tack på förhand!
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

En replik (replica) är gott & kort sagt en kopia av någonting, något som avses efterlikna originalet.
I detta fall så har de väl kopierat CH racing så det kan ju vara så att det sitter en AM6 kopia osv på den.
Jag själv skulle satsat på den äldre modellen så man vet att det är en äkta så att delarna håller.
Givetvis kan en replik vara lika bra men jag föredrar att vara på den säkra sidan. :)
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög

Inlägg av NizzePisse »

Jo, vet innebörden av ordet men undrade om det ändå var husqvarna som stod för ramen och en AM6a som satt i. Gillar de blåa fälgarna, blir nog en äldre.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

Jag får tyvärr inte fram det så jag vågar inte uttala mig av det.
Men jag har svårt att tro att de skulle välja att sätta "replica" efteråt ifall de var deras egna hoj.
Betygsmässigt så har bägge hojarna 65.2 av 100 av Bikez.com så det verkar ju sitta samma delar osv på de.
MEN som sagt, jag hade valt den äldre men det kanske bara är jag :)
Skriv svar