Men börja med att ställa in förgasaren då!
Börja med ett munstycke som du redan vet är för stort, blöddrar den så kan du konstatera att det är för stort och byta ned dig cirka 2-5 storlekar tills den slutar blöddra, så får du experimentera mellan där den blöddrar lite grann och ingenting alls.
Hellre något för stort huvudmunstycke är ett för litet då den inte kyls ner eller smörjer lika bra och kan leda till att den värmenyper...
Anledningen till varför du ska börja med ett ännu större munstycke än det som är i, fastän du säger att den blöddrar är för att en del inte hör skillnaden på en förgasare som är felinställd med ett för stort eller ett för litet huvudmunstycke så för att vara på den säkra sidan börjar du med ett som är för stort.
Om du inte är kunnig redan och vet med säkerhet att det är för stort och att den verkligen blöddrar.
Sedan kan det även vara så att eftersom den får för lite luft tanke på att luftboxen verkar vara smått omgjort så får den för mycket bensin, motorn kräver en korrekt luft/bensinblandning så därav skruvar du på "luftskruven" tills den går någorlunda bättre.
