Vad händer om man inte byter munstycke

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
susi
Elmoped

Vad händer om man inte byter munstycke

Inlägg av susi »

Om jag drar min Plug och inte byter storlek på munstycket vad kan hända?
Albin923
Elmoped

Inlägg av Albin923 »

Inget du bör testa ! Om du inte byter munstycket kommer din Cylinder skara eller värmenypa och deta gör att mopen inte går att köra mer och du måste då köpa en ny kolv och cylinder. Munstycken är inte så dyra att köpa finns billigt på twostroke och på racingplanet. Det finns också många guider om hur mycket man ska gå upp i munstycke när man drar pluggen.
Har för lite pengar så de blir en Masaru Classic
susi
Elmoped

Inlägg av susi »

Albin923 skrev:Inget du bör testa ! Om du inte byter munstycket kommer din Cylinder skara eller värmenypa och deta gör att mopen inte går att köra mer och du måste då köpa en ny kolv och cylinder. Munstycken är inte så dyra att köpa finns billigt på twostroke och på racingplanet. Det finns också många guider om hur mycket man ska gå upp i munstycke när man drar pluggen.
Tack!! jag ville bara veta om det va värt att skita i att byta men det va det ju inte. Tack! :D
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Oftast går motorn risigt när man plockar pluggen också, så även om det skulle vara värt risken så är det inte ens säkert att motorn går. I sällsynta fall går motorn okej och värmenyper i ett senare skede när man kör lite hårdare.

Fett ovärt det ja.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
susi
Elmoped

Inlägg av susi »

bensinskalle skrev:Oftast går motorn risigt när man plockar pluggen också, så även om det skulle vara värt risken så är det inte ens säkert att motorn går. I sällsynta fall går motorn okej och värmenyper i ett senare skede när man kör lite hårdare.

Fett ovärt det ja.
Tack för era svar!
Skriv svar