Nja, stannar du på fullgas och stänger av så kommer motorn bara pumpa massa bensin och stiftet kommer tvättas av bensin.TheAndersson skrev:Gör du på rätt sätt?
Man behöver ligga på fullgas en 30sekunder eller något, stänga av moppen medan du håller fullgas och stanna relativt fort och skruva av stiftet, släpper du gasen, stannar och stänger av så blir de fel
Helt rätt. Menade så men en bakis jag är inte så bra på förklarabensinskalle skrev:Nja, stannar du på fullgas och stänger av så kommer motorn bara pumpa massa bensin och stiftet kommer tvättas av bensin.TheAndersson skrev:Gör du på rätt sätt?
Man behöver ligga på fullgas en 30sekunder eller något, stänga av moppen medan du håller fullgas och stanna relativt fort och skruva av stiftet, släpper du gasen, stannar och stänger av så blir de fel
Du kanske har andra erfarenheter än mig, men när jag provat har jag fått bäst resultat med rengjort stift eller ett nytt. Flera 2t gurus rekommenderar nya stift. Jag kan tänka mig att stiftet ändrar färg om man kör ett tag, men om man håller på och justerar förgasaren är det fördelaktigt om man inte behöver ha igång motorn allt för länge om nu motorn skulle gå snålt t.ex.Raggarn1337 skrev:Du behöver inte göra rent det alls, om det inte är smutsigt alltså.
Färgen på stiftet ändras efter du legat på fullgas ett tag, du behöver alltså inte tvätta rent det efter varje gång...