strypningar på peugeot xps?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
iceman01gun
Elmoped

strypningar på peugeot xps?

Inlägg av iceman01gun »

någon som vet alla strypningar i en peugeot xps enduro 04 (AM6)

den har 16m förgasare och ostrypt cdi orginal så, är det avgasröret och lufbox/insuget?

skriv gärna om du vet fler (om där finns fler)

/isac
Peugeot xps 04 (AM6)
Aprilia sr50 ditech 02 (MORINI)
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög

Inlägg av Lucasosterberg »

Sitter en plugg i avgasröret och en skorsten i luftburken tror jag men köp ett trimrör istället och ta bort luftstrypningen. Gå upp ca 20 storlekar huvudmunstycke och jobba dig ner tills den går bra. Sen väger la en 16meters förgasare ganska mycket också så det kan ju räknas som en strypning :lol:
Användarens profilbild
iceman01gun
Elmoped

Inlägg av iceman01gun »

Lucasosterberg skrev:Sitter en plugg i avgasröret och en skorsten i luftburken tror jag men köp ett trimrör istället och ta bort luftstrypningen. Gå upp ca 20 storlekar huvudmunstycke och jobba dig ner tills den går bra. Sen väger la en 16meters förgasare ganska mycket också så det kan ju räknas som en strypning :lol:
oj, haha

vill inte ha trimmrör eller sportluft då ljudnivån skall vara någorlunda låg
Peugeot xps 04 (AM6)
Aprilia sr50 ditech 02 (MORINI)
Lucasosterberg
Svårstartad skrothög

Inlägg av Lucasosterberg »

Ett någorlunda lågvarvigt trimrör med en bra ljuddämpare (tex E-nox) låter inte mer än ett urpluggat orginalrör. Sportluft sa jag inget om, bara att ta bort skorstenen (strypningen) i luftburken :wink:
Xps4Lyfe
Elmoped

Inlägg av Xps4Lyfe »

Lucasosterberg skrev:Ett någorlunda lågvarvigt trimrör med en bra ljuddämpare (tex E-nox) låter inte mer än ett urpluggat orginalrör. Sportluft sa jag inget om, bara att ta bort skorstenen (strypningen) i luftburken :wink:
Hur exakt hittar man skorstenen i luftburken?, har aldrig rört burken
Albin923
Elmoped

Inlägg av Albin923 »

Du öpnar den och sedan är den där i och ser ut typ som en skorsten. Men du ska veta att du kommer inte få ut så mycket effekt från den ljudet kommer vara bli högre och du kommer behöva gå upp i huvudmunstycke
Har för lite pengar så de blir en Masaru Classic
Skriv svar