Gick ut och åkte min Aerox igår utan problem. Idag på morgonen gick jag och skulle åka men mopeden startade inte.
Den funkade innan men nu så startar den inte alls. Tändstift, tändhatt, tändspole och CDI är runt 1 månad gammal men min cylinder är runt 2 månader gammal.
Jag märkte på den senaste tiden att mopeden startar i första kick men går i högt varv sedan så dör den men om jag kickar igång den igen så funkar den utmärkt. Men nu, inget.
Ska kolla om det finns gnista och komp imorgon men bensin kommer till förgasaren och tändstiftet.
Obs, har en speciell blackbox som gör så att jag kan ej starta mopeden utan el p.ga av att när det ej finns el så stryper den tändningen. Kan säkringen ha gått? Har märkt att baklampan ej tänds på när jag sätter på den via nyckeln som den brukade förut.
Kollade idag om jag fick komp och det fick jag, var inte svag eller något.
Kollade på "Startar inte din moped" guiden här på TSR och det hjälpte inte.
Testade med mitt reserv batteri och det funkade inte heller, batteriet har ej varit inkopplat i några månader så den är kanske död.
Laddade mitt batteri och det funkade inte heller. Tror att den har tyvärr gått sönder.
Baklampan sattes ej på när jag satte på tändningen. Fick ej någon gnista på tändstiftet heller. CDIn, tändspolen, tändshatten och tändstiftet är ungefär en månad gammal.
Kondensator? Hört att om kondensatorn är slut så brukar tändstiften gå åt... Säker på att det är fel med tändningen då? Gör rent förgasare, luftfilter.
Raggarn1337 skrev:Kondensator? Hört att om kondensatorn är slut så brukar tändstiften gå åt... Säker på att det är fel med tändningen då? Gör rent förgasare, luftfilter.
Aa som sagt så får jag ingen tändning så tror inte att det är något med luftfiltret eller förgasaren.
Bytte batteri idag utan någon tur. Bytt säkring och allt. Tror fortfarande inte att det har något med CDIn eller det att göra för att baklampan sätts ej på när jag sätter på tändningen med nyckeln som den ska göra. Behöver all hjälp. Har nästan tagit av alla kåpor.
Vad kan det vara? Allt fungerade men under natten så gick ju något åt helvete. Ingen rörde mopeden. Är det något sätt där jag kan kolla om det är fel med t-låset? Har inte mycket pengar kvar så vill inte satsa pengar på ett nytt t-lås när felet inte ens ligger där.