Jetforce tsdi 03 vill inte starta.

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Manne2799
Elmoped

Jetforce tsdi 03 vill inte starta.

Inlägg av Manne2799 »

håller på att felsöka min dotters jetforce tsdi från 03 , det började med att hon inte fick igång den ,sen startade den efter en stund. gjorde så ett par gånger och efter ett tag så vill den inte starta alls. Har det vid ett test gnista men när jag provade på nytt med nytt stift hade jag inte gnista ,provade igen med det gamla stiftet och fick då inte heller nån gnista . har provat med en annan tändspole(orginal) men med samma resultat. nån som vet om jetforcen har cdi box eller ecu box och i så fall vad sitter dom . Nån som har någon ide`om vad som kan vara felet ??? alla förslag mottages tacksamt. Är ju tydligen svindyrt att lämna bort för felsökning.
dcp416
Elmoped

Re: Jetforce tsdi 03 vill inte starta.

Inlägg av dcp416 »

Manne2799 skrev:håller på att felsöka min dotters jetforce tsdi från 03 , det började med att hon inte fick igång den ,sen startade den efter en stund. gjorde så ett par gånger och efter ett tag så vill den inte starta alls. Har det vid ett test gnista men när jag provade på nytt med nytt stift hade jag inte gnista ,provade igen med det gamla stiftet och fick då inte heller nån gnista . har provat med en annan tändspole(orginal) men med samma resultat. nån som vet om jetforcen har cdi box eller ecu box och i så fall vad sitter dom . Nån som har någon ide`om vad som kan vara felet ??? alla förslag mottages tacksamt. Är ju tydligen svindyrt att lämna bort för felsökning.

den har eCU box,, helt hopplöst att få den kollad,och svindyrt med en ny.
sitter under sadeln en grå platt sak.
fast felkodsläsare kopplas in i en kontakt vid batteriet.

och det är helt värdelöst att det inte finns kick på den,
men när du vrider om nyckeln hör du att den sprutar in bensin??
det finns 2 säkringar kolla dom,
har du tur så e det bara startrelät/kondensatorn,
annars kan ni skrota moppen,, allt är svindyrt till jetforcen,, vi snacka skitdelar som kostar tusentals kronor,
har en sjäv :wink:

här har du manualen :
http://e-motion.lt/wp-content/uploads/2 ... Manual.pdf
MH ryz enduro 50cc,
TGB 50x jetfighter 50cc,
peugeot Speedfight 2 X-race,95 KMH
peugeot Jetforce tsdi 65 KMH
peugeot Ludix one
peugeot elystar 125cc
Rieju drac
sprint 50cc
Skriv svar