Hej, jag har en Peugeot streetzone.
Hur kan jag trimma den då den går långsamt för mig.
Jag har läst lite om den och det verkar som att den inte har nån V-ring? Kan det stämma?
Jag skulle plugga ur röret förut också men då fanns ingen plugg på det stället?
Är det trimrör som gäller eller har ni nån annan ide?
Tack på förhand
Peugeot har en V-Bricka som sitter bakom variatorn med 3 skruvar, ta bort den, sedan är det nog bara 30 moppar som peugeot har satt plugg i röret på. Men det kanske sitter en strypning i luftburken och så borde det finnas ett blindrör, kapa och svetsa igen det
Har för mig att det är en egr-ventil som cirkulerar avgaserna för att det ska bli renare förbränning, många brukar ta bort den i tron om att det är en strypning men ofta så gör det ingen större skillnad
Där har du fel grabben... En s.k "blindtarm" fungerar så att den stryper avgasflödet därför att en del av avgaserna hamnar i "blindtarmen" och inte åker ut så fort som de ska, och därmed stryper avgasflödet.
Värt och värt... Så onödigt att förstöra ett originalrör, lättare och billigare att köpa ett effektrör. Ska du kapa "blindtarmen" så måste du även ha tillgång till svets. Som sagt, onödigt att förstöra originalröret som kostar flera tusen om du vill göra mopeden original sen när du ska sälja den.
om jag köper det röret och byter huvudmunstycke.
men inte drar variationsbrickan, kommer den gå fortare då?
pluggar ur röret också väll? http://www.twostroke.se/product.asp?product=14987 (länk till röret)
tacksam för svar idag då jag ska beställa ikväll.