gps kollad hastighet.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
lennart wiklund
Elmoped

gps kollad hastighet.

Inlägg av lennart wiklund »

Har nu kört in min Keeway riktigt.Monterade en Polini 70cc samt ett zx rör. kör med orginalförgasaren,dock satt i två storlekar större munstycke,samt tagit upp luftburken något.Även en Motorforce racing variator monterad med 4Grams vikter. Kan ju säga att den varvar lite mindre med denna variator,hylsan är lite kortare än orginal.
Mätte med Gps nu idag toppfarten.Exakt 80km/tim på plan väg :)
Skall nu dreva om bakdelen tänkte jag.Detta bör väl göra ca 10-20km/tim
Någon som vet??Samt att man sänker ju varvet,detta är väl det bästa.

lennart
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Mekanikern »

Du bör byta ditt munstycke till större - Köp ett helt set med munstycken och testa dig fram. 8)
lennart wiklund
Elmoped

Har provat olika munstycken.Orginalet är 50.satte i ett 55,fick då borra två 6mm hål extra i luftburken,Skorsstenen sitter nämligen kvar.
Nu har jag satt i ett 60 munstycke,fick då borra på ytterligare ett 6mm hål för att den skulle gå rent samt inte fyrtakta på fulla varv.Så jag ligger nog rätt bra till där,stiftets färg är nu helt ok.Visst kan jag riva ur skorsstenen samt sätta i munstycke som är ännu större.Men till vilken nytta då??? den kommer knappast att gå bättre,drar bara mera bränsle.
Ligger du bara i rätt förhållande till bränsle/luftblandningen så kan du ju ha hur litet munstycke som helst i teorin.Du får ju dock en sämre effekt.

Visst jag kan även sätta på en större förgasare,men till vilken nytta??den kommer knappast att gå fortare,kanske gör max 10km/tim.Men till säkert dubbla bränsleförbrukningen.
Så detta med att nästan köra ostrypt på luftsidan är ren bullshit,du får montera 10 kanske 20 storlekar större munstycke,vad händer???jo ett evigt bölande samt att motorn drar hiskiligt mycket mera bränsle samt om du har tur går 10km fortare.

Det är förhållandet rätt bränsle/ luft man skall titta på. inget annat.
1del bränsle 14 delar luft.Nu är det ganska svårt att hamna där då utan mätutrustning,men ungefär där är optimalt.

lennart
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

varför skulle den inte gå bättre om man tar bort strypningar? :?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
lennart wiklund
Elmoped

Tuta skrev:varför skulle den inte gå bättre om man tar bort strypningar? :?
Vem har pratat/skrivit om strypningar?
Läs texten en gång till så kanske du förstår vad jag menar.
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

lennart wiklund skrev:
Tuta skrev:varför skulle den inte gå bättre om man tar bort strypningar? :?
Vem har pratat/skrivit om strypningar?
Läs texten en gång till så kanske du förstår vad jag menar.
Skorstenen i luftburken är en plugg! Ta bort den och i med större munstycke så känner de flesta stor skillnad i axxet! Den drar mer bensin men inte så farligt mkt..inte mkt alls faktiskt!
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
lennart wiklund
Elmoped

Jo Holma,är på det klara med skorstenen faktiskt,men toppfarten lär ju inte öka värst mycket.Tycker det varvar nog som det är redan!!
Måste nog dreva om,lär säkert göra kanske 100 blås då.
Dock är det farligt att åka så fort på dessa moppar.Väghållningen är ju inte den bästa precis...

Monterade föressten en Sk Black box idag,finurlig sak.Köpte den med vippbrytare.Ångrar mej där!skulle köpt en med fjärr i stället,lite svårt att gömma brytaren.men helt klart en bra sak.
Låst