Man kan lägga fint sandpapper på en plan, slät yta (tänk glasskiva) och slipa själv, viktigt att det blir jämt. Finns säkert DIY videos på youtube om du söker lite
Tänk på att om du nu haft ett läckage i Cylinder då åker det ner i vevstaken och stannar där tills det antingen ångas bort eller torkas bort. Så nu när bytt packningen så kan det ligga lvar vatten vid vevstaken så det ser ut som det läcker in men det gör det inte!!!! Så här var det på min Furia förut!!!
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette
MotorAndMoore skrev:Tänk på att om du nu haft ett läckage i Cylinder då åker det ner i vevstaken och stannar där tills det antingen ångas bort eller torkas bort. Så nu när bytt packningen så kan det ligga lvar vatten vid vevstaken så det ser ut som det läcker in men det gör det inte!!!! Så här var det på min Furia förut!!!
Så tänkte jag också först men monterade cylindern utan tändstift och kickade då sprutar det vatten ur tändhålet, kickade mycket så jag skulle få ut allt men det fortsatte bara.
När du har planat toppen ta silikon på topplock så blir det säkrare. Mitt topplock var lite snett så det läckte in också så jag tog va silikon så fixade det sig men det är säkrare att plana