Läcker kylarvatten in i cylindern (D50BO)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
vktr
Elmoped

Läcker kylarvatten in i cylindern (D50BO)

Inlägg av vktr »

Tjena, sedan jag monterat min Barikit 70cc cylinder har det läckt in kylarvatten i cylinderloppet, har värmenypt cylindern en gång p.g.a. detta.

Har iallafall bytt alla packningar till cylindern och korsdragit allt rejält men problemet kvarstår. Nån som har någon anning om vad felet kan vara?

Moppen är en Derbi DRD Pro -06 med nya Derbi motorn (d50bo).
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög

Inlägg av NizzePisse »

Har haft samma problem fast med orginal cylinder, planade topplocket och sedan funkade det bra.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
vktr
Elmoped

Inlägg av vktr »

NizzePisse skrev:Har haft samma problem fast med orginal cylinder, planade topplocket och sedan funkade det bra.
Hur planade du topplocket?
Papphammar
Elmoped

Inlägg av Papphammar »

Man kan lägga fint sandpapper på en plan, slät yta (tänk glasskiva) och slipa själv, viktigt att det blir jämt. Finns säkert DIY videos på youtube om du söker lite
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög

Inlägg av NizzePisse »

vktr skrev:
NizzePisse skrev:Har haft samma problem fast med orginal cylinder, planade topplocket och sedan funkade det bra.
Hur planade du topplocket?
Som tidigare nämnt, en yta man vet är plan och ett sandpapper. Många verktygsbord och sågbord är ofta plana.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög

Inlägg av MotorAndMoore »

Tänk på att om du nu haft ett läckage i Cylinder då åker det ner i vevstaken och stannar där tills det antingen ångas bort eller torkas bort. Så nu när bytt packningen så kan det ligga lvar vatten vid vevstaken så det ser ut som det läcker in men det gör det inte!!!! Så här var det på min Furia förut!!!
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
vktr
Elmoped

Inlägg av vktr »

MotorAndMoore skrev:Tänk på att om du nu haft ett läckage i Cylinder då åker det ner i vevstaken och stannar där tills det antingen ångas bort eller torkas bort. Så nu när bytt packningen så kan det ligga lvar vatten vid vevstaken så det ser ut som det läcker in men det gör det inte!!!! Så här var det på min Furia förut!!!
Så tänkte jag också först men monterade cylindern utan tändstift och kickade då sprutar det vatten ur tändhålet, kickade mycket så jag skulle få ut allt men det fortsatte bara.
Williamlindell
Elmoped

Inlägg av Williamlindell »

När du har planat toppen ta silikon på topplock så blir det säkrare. Mitt topplock var lite snett så det läckte in också så jag tog va silikon så fixade det sig men det är säkrare att plana
Skriv svar