Hej, har en neos 2002:a som la av när jag var ute och körde förut. När jag körde så märkte jag att gasen slutade ta och att motorn även lät annorlunda, den lät aningen mörkare.
Den går att starta men dör ganska snabbt/enkelt beroende på hur/om man gasar. Bakhjulet driver dock inte, det roterar svagt om man ligger på hög gas men annars sker inget.
Är inte speciellt kunnig när det gäller mopeder så jag skulle uppskatta den hjälp jag kan få, tack på förhand
Tack, ska kolla förgasaren. Är det dock inte lite konstigt att den slutade fungera så tvärt av smuts i förgasaren. Känns som att man borde ha märkt försämringar under en längre tid istället för att det bara dyker upp helt o förväntat?
Absolut inte vevpartiet som är skurit, du inte behöver oroa över det.
Som sagt, gör rent förgasaren, luftfilter, hur ser gnistan ut? Om det inte är så att det är den värmenöp och cylindern eller kolven tog skada så den blir trög fast isåfall så skulle kicken vara rätt trög. Annars kan det ju vara variatorn också.
Hej Jag Har En Moped Bil Det Är En Röd 3 Hjulig Amica Den Startar inte Just Nu Jag Har Bytt Batteri Full Tankat Med Ny Bensin Och Motor Olja Jag Även Bytt Tändstift Den Förra Ägaren Sa Till Mej Att Man Jag Ska Bara Spraya På Med Biltemas Bromsrengöring Eller Startgas Överallt Runt Omkring Motorn i Motor Rummet Någån Som Har En Likadan Samma Moped Bil Sa Till Mej Som Jag Frågade Om Vad Felet Är Eller Kan Vara Sa Att Det Troligen Är Eller Kan Vara Cdi Boxen Som Kanse Behöver Bytas Jag Har Gort Allt Och Försökt Att Starta Amican Men Den Startar Fortfarande inte Eftersom Att Jag Saknar Erfaranhet Och Att Jag Själv inte Är Så Värst Så Kunnig Och Kan Eller Har Jag Alldrig Själv Varken Skruvat Eller Försökt Till Att Meka Med Detta Fordonet Jag Ber Till Alla Som Har Haft Eller Äger Samma Liknande Moped Bil Jag Vill Att Alla Som kan Hjälpa Mej Ge Mej Tips Eller Rådgör Mej Är Tacksam Till Alla Förslag [/quote]
Man går väl inte och köper en dyr mopedbil som inte ens funkar...
Eftersom han sa att du ska spruta med startspray runt motorn så tyder det på att den drar tjyvluft och därför behöver vissa packningar bytas ut. Men den borde starta och gå på tomgång ändå så det låter lite märkligt...
Hej Nej Jag Håller Med Dej Du Har Helt Rätt Det Du Säger Men Det Jag Har Gort Är Ett Stort Misstag Jag Köpte Väl Amican Mest För Att Jag Behövde Den Till För Åka Med Till Jobbet Asså Det Stog Redan Från Hela Första Början Om Att Det Var En Helt Komplett Mopedbil Att Den Gick Bra Både i Motor Och Växellåda Att Allt Fungerade Förutome
Bara Hastighets Mätaren Som Är Och Var Fortfarande Ur Funktion Och Trasig Saker Som Lampor Och Vindrute Torkare Är Det inte Så Mycket Fel På Asså Det Är Min Hela Första Amica Moped Bil Som Det Tog 14 År Tills Jag Fick Tag På Den Som Jag Köpte Hem Med Bärgnings Bil Jag Har Liksom Köpt Fel Modell Den Amican Som Jag Ville Köpa Är Den Är Bara Med Atomat Växel Den Har Som Sagt En Mycket Skitig Och Gammal Sachs Moped Motor Fast Undrar Om Jag Kanse Skulle Köpa En BÄTTRE Moped Bil Med BÄTTRE Skick istället Men Så Blev Eller Vart inte Fallet Tyver Jag Får Sälja Den istället
Hej Nej Jag Håller Med Dej Du Har Helt Rätt Det Du Säger Men Det Jag Har Gort Är Ett Stort Misstag Jag Köpte Väl Amican Mest För Att Jag Behövde Den Till För Åka Med Till Jobbet Asså Det Stog Redan Från Hela Första Början Om Att Det Var En Helt Komplett Mopedbil Att Den Gick Bra Både i Motor Och Växellåda Att Allt Fungerade Förutome
Bara Hastighets Mätaren Som Är Och Var Fortfarande Ur Funktion Och Trasig Saker Som Lampor Och Vindrute Torkare Är Det inte Så Mycket Fel På Asså Det Är Min Hela Första Amica Moped Bil Som Det Tog 14 År Tills Jag Fick Tag På Den Som Jag Köpte Hem Med Bärgnings Bil Jag Har Liksom Köpt Fel Modell Den Amican Som Jag Ville Köpa Är Den Är Bara Med Atomat Växel Den Har Som Sagt En Mycket Skitig Och Gammal Sachs Moped Motor Fast Undrar Om Jag Kanse Skulle Köpa En BÄTTRE Moped Bil Med BÄTTRE Skick istället Men Så Blev Eller Vart inte Fallet Tyver Jag Får Sälja Den istället
Asså Jag Har Haft Mopeder Som Jag Haft Samma Fel Och Samma Problem Med Men Jag Håppas Att Det inte Är Samma Sak Med Min Nya Mopedbil Det borde Nog Fungera iallafall Jag Råkade Tappa Vatten i Bensin Tanken Och Det Var Kanse Därför Som Min Gammla Moped Skar och Gick sönder i Motorn Och Det Gorde Och Orsakade Så Att Min Moped inte Vill Alldrig Starta och inte Rulla Vidare På Vägen Mer Villken Motor Butik Ellet Moped Butik Ska Jag Eller Behöver Jag Lämna in Min Amica Om Det Nu Är Möjligt Om Jag Kan Få Hjälp Att Reperera Laga Eller Åtgärda Rätta Till Hela Felet i på Min Moped Bil den Röda Amican Med 3 Hjul Tror Ni Att Mekonomen Kan Hjälpa Mej Eller Vad Ska Jag Göra För Att Få igång Och Fart På Hela Berg O Dal Banan Tacksam För Alla Tips Rådgivningar Och Förslag