Jätteproblem med Aerox

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Lukasronning
Elmoped

Jätteproblem med Aerox

Inlägg av Lukasronning »

Tja! Har gjort några trådar om detta men har inte fått något riktigt svar. Min aerox strular jättemycket. Den böar när jag åker iväg och när jag kommer up i 20 km/h så drar den. Har provat allt. Det blir bra i en liten stund sen blir det som den vänjer sig med det och blir som vanligt. Har provat att ändra vikter men det blir ingen skillnad när jag mäter tider på en lång sträcka. Kan variatorn vara sliten? Blir så jävla lack, funderar snart på att sälja den men har lagt ned så jävla mycket pengar på den.

Årsmodell 04.
Setup:
Lättare vikter
smalare v-ring
gula kopplingsfjädrar
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

Ställ in förgasaren. Börja med att sänka clipset på förgasarnålen o se om det gör skillnad. Annars lågfartsmunstycket som ska höjas.

Jag hoppas att du har provat och testat dig fram gällande främst vikter, och inte bara satt dit svinlätta för att någon okunnig 14-åring säger att lättare vikter ger bättre acc....
Nels, Nels, Pelsnernels!
Cpt. Sneballe
Elmoped

Inlägg av Cpt. Sneballe »

Låter som min neos. vet du vad din cylinder/kolv är gjord av? aluminium? gjutjärn?
min är gjutjärn och det tar ett tag för den att bli varm och expandera till cylinderns storlek, alltså är den för liten när den är kall därför går den bara i 20.
hackar moppen fram när du försöker gasa över 20?
Låt moppen stå på tomgång 3-5 min sen se om det gör någon skillnad.
vet inte om det är detta men testa o se :)
Do not fear, Sneballe is near!
Skriv svar