Slider dåligt ax efter maxning

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Ted Henerius
Elmoped

Slider dåligt ax efter maxning

Inlägg av Ted Henerius »

Har ett problem med min Slider. Efter jag har kört på Max gas i kanske 20 sekunder eller längre och ska sakta in o sen gasa igen tar det en väldigt lång tid innan varvkurvan kommer. Vet ngn vad detta kan bero på? Behöver hjälp
Eric0600
Elmoped

Inlägg av Eric0600 »

Det skulle eventuellt kunna vara så att efter du har toppat så får den in för mycket bränsle som då måste förbrännas ordentligt innan den går bra igen. pröva att toppa den och döda på topp och rulla till ett stop och sedan kolla stiftet.
Annars vet jag inte har inte hört nåt om det tidigare :?
Yamaha dt50rsm 04 (såld )
Rieju rr 05 (85cc)
Motorhispania Furia SM (såld)
Husqvarna 125 SMS 2T
TMS classic 4T (riskokare)
PåDal
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PåDal »

Eric0600 skrev:Det skulle eventuellt kunna vara så att efter du har toppat så får den in för mycket bränsle som då måste förbrännas ordentligt innan den går bra igen. pröva att toppa den och döda på topp och rulla till ett stop och sedan kolla stiftet.
Annars vet jag inte har inte hört nåt om det tidigare :?
Har tänkt på något liknande, kan nog stämma att den får för mycket bränsle på fullgas så att du måste varva ur den innan den går bra igen, testa det som "Eric0600" skrev och se hur stiftet ser ut.

Svart/oljigt:För lite bränsle
Vit/grå: För mycket bränsle

Om den är typ gyllenbrun så är det bra, du kan detta säkert.
Cpi sm 06- SÅLD
namethis
Elmoped

Inlägg av namethis »

På min slider 2016 blir den så för att den blir för varm och alla vet att när sliders blir för varma går de skit. Det är ju för att de är luftkylda.
namethis
Elmoped

Inlägg av namethis »

På min slider 2016 blir den så för att den blir för varm och alla vet att när sliders blir för varma går de skit. Det är ju för att de är luftkylda.
namethis
Elmoped

Inlägg av namethis »

Skriv svar