tjena ^^ jag har en Yamaha slider 08, helt orginal förutom dragen v ring.
jag vill gärna få mer fart i moppen min men rädd som man är vågar man int ha ett riktigt effektrör men då hittade jag detta http://www.startuning.se/?pages=product&id=3137
Frågan är om det är värt att köpa o plugga ur de ? och om jag gör de, vad måste jag byta ut, förutom större munstycke ( jag har orginal atm, hur stor bör nya vara?
yesnohello skrev:tjena ^^ jag har en Yamaha slider 08, helt orginal förutom dragen v ring.
jag vill gärna få mer fart i moppen min men rädd som man är vågar man int ha ett riktigt effektrör men då hittade jag detta http://www.startuning.se/?pages=product&id=3137
Frågan är om det är värt att köpa o plugga ur de ? och om jag gör de, vad måste jag byta ut, förutom större munstycke ( jag har orginal atm, hur stor bör nya vara?
varför inte plugga ur ditt orginal rör? du får byta munstycke och dra luftburksstrypningen
yesnohello skrev:tjena ^^ jag har en Yamaha slider 08, helt orginal förutom dragen v ring.
varför inte plugga ur ditt orginal rör? du får byta munstycke och dra luftburksstrypningen
Det är smart om man har ett orginalrör när man ska sälja moppen!
Du kommer antagligen behöva byta variatorvikter för att få den optimal
Tror inte det gör någon skillnad ifrån ett urpluggat orginalrör....Men vill du inte röra ditt orginalrör så köp det där...eller varför inte ett begangnat orginalrör som du kan plugga ur och köra med? Borde du spara några hundralappar på!
//Holma
yesnohello skrev:faktum är att en kille jag känner till har ett sånt där jag ville köpa som han säljer för 300, använt 1 sommar...värt eller kan de va slitet?
Ett rör blir inte "slitet" det som kan hända är att röret sotar igen, det åtgärdar man genom att sota ur det
//Holma
Har själv en slider 08 satte på ett sådant stage 6 rör. Den gick som "f'n".
Utan luft/munstycke inställningar gick den ca 85 max på rakmark. har en kompis som har har ZX detta röret äger ZX:et. det må se ut som ett orginal rör men det går som bara den . dock låter den som ett effektrör...
hahaha yeah sure min balle en slider gör INTE 85 på rakan med bara ett effekt rör utan att du har bytat munstycke eller nåt isåfall har du antagligen syn fel så du såg mätaren som 85 när den egentligen var på 58? eller så har du fett med övermätare
kevve skrev:Har själv en slider 08 satte på ett sådant stage 6 rör. Den gick som "f'n".
Utan luft/munstycke inställningar gick den ca 85 max på rakmark. har en kompis som har har ZX detta röret äger ZX:et. det må se ut som ett orginal rör men det går som bara den . dock låter den som ett effektrör...
mycket värt att köpa dennna!
han måste ha strypt av den också annars skulle den inte ha gått så fort
En helt urpluggad moppe med ett högvarvitrör som är inställd till 100% går max 85! Så noway att denna går 85km/h om man mäter upp med gps! På mätaren går den säker 85...men mätarna visar så jävla fel att det är ingen ideé att titta på dem ens!
//Holma