Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
usch vad hemskt!LuddeH98 skrev:jag har inte drattat...Ännu! men min kopis gjorde det när vi körde!
vi skulle ut och köra på en rast så vi körde en stund, sen var vi sugna på cola och jag skulle taka, så vi körde ner mot macken. när vi var där och hade uträttat våra ärenden så körde vi tillbaka mot skolan. när vi ca 500m kvar så backar en bil ut och ser inte min kompis som precis hinner tvärnita, men i samma stund hängde sig gasen så moppen gick upp på bakhjulet och han drämmer i med huvudet rätt ner i asfalten och moppen över sig som ochså nästan träffar bilen. han tappar medvetandet och då kliver denna personen ut och skriker och vrålar på han hur han kör, han kan ju inte svara så jag frågar vad fan hon håller på med och samtidigt försökte hjälpa honom. hon säger att han kör som en idiot och att han körde för fort (vilket han inte gjorde då). när jag väl fick upp han på benen så passade hon på at sticka. jag som inte tåler när andra gör så stora fel (smitning) ångrar att jag inte tog regnummret. men min kompis ville ändå inte anmäla det för då skulle han åka dit för trimmning.
om jag skulle se den idioten igen så skulle jag stannat henne och frågat om hon tycke att det var roligt att smita från en som blev så pass skadad så han fick gå med nån stålstälning för nacken i en vecka!
SÅ ALLA MOPPEPOJKAR,
Ta inte åt er all skit bilisterna ger oss, dom gör väldigt mycket fel själva, ett gott exempel är vid skolor. där har vi hela bunten, fortkörare, smitare, idioter mm.
Det r det bästa tipset ever. Råka på nån idiot häromveckan som hade minst 80 på 40väg för att kunna hinna köra såpass fort. Svängde ut från tankstatipnen och plötsligt tutat nån och visar fingret. Visar finget tillbaka och lägger mig mitt påvägen och kör 30 bara för att rövhålas tillbaka. Då körhan om och nitbromsar så jag nästan krockar i honom. Lovar jag hade dratt på rakt i bakänden om jag haft GoPron på så man kunnat bevisa senare att han nitat, hade dock en vän på menmen.GurkMarmelad skrev:usch vad hemskt!LuddeH98 skrev:jag har inte drattat...Ännu! men min kopis gjorde det när vi körde!
vi skulle ut och köra på en rast så vi körde en stund, sen var vi sugna på cola och jag skulle taka, så vi körde ner mot macken. när vi var där och hade uträttat våra ärenden så körde vi tillbaka mot skolan. när vi ca 500m kvar så backar en bil ut och ser inte min kompis som precis hinner tvärnita, men i samma stund hängde sig gasen så moppen gick upp på bakhjulet och han drämmer i med huvudet rätt ner i asfalten och moppen över sig som ochså nästan träffar bilen. han tappar medvetandet och då kliver denna personen ut och skriker och vrålar på han hur han kör, han kan ju inte svara så jag frågar vad fan hon håller på med och samtidigt försökte hjälpa honom. hon säger att han kör som en idiot och att han körde för fort (vilket han inte gjorde då). när jag väl fick upp han på benen så passade hon på at sticka. jag som inte tåler när andra gör så stora fel (smitning) ångrar att jag inte tog regnummret. men min kompis ville ändå inte anmäla det för då skulle han åka dit för trimmning.
om jag skulle se den idioten igen så skulle jag stannat henne och frågat om hon tycke att det var roligt att smita från en som blev så pass skadad så han fick gå med nån stålstälning för nacken i en vecka!
SÅ ALLA MOPPEPOJKAR,
Ta inte åt er all skit bilisterna ger oss, dom gör väldigt mycket fel själva, ett gott exempel är vid skolor. där har vi hela bunten, fortkörare, smitare, idioter mm.
pappa har lärt mig något bra som man kan tänka på när man kör på 2 hjul. "tänk dig att alla bilister är idioter och inte kan köra bil. ta det försiktigt och undvik onödiga risker och tighta situationer"
jag förstår inte riktigt varför det finns ett sådant stort hat mot förare på 2 hjul. vi har lika mycket rätt i trafiken som de på 4 eller 16 hjul.TheFlyingFin skrev:Det r det bästa tipset ever. Råka på nån idiot häromveckan som hade minst 80 på 40väg för att kunna hinna köra såpass fort. Svängde ut från tankstatipnen och plötsligt tutat nån och visar fingret. Visar finget tillbaka och lägger mig mitt påvägen och kör 30 bara för att rövhålas tillbaka. Då körhan om och nitbromsar så jag nästan krockar i honom. Lovar jag hade dratt på rakt i bakänden om jag haft GoPron på så man kunnat bevisa senare att han nitat, hade dock en vän på menmen.GurkMarmelad skrev:usch vad hemskt!LuddeH98 skrev:jag har inte drattat...Ännu! men min kopis gjorde det när vi körde!
SÅ ALLA MOPPEPOJKAR,
pappa har lärt mig något bra som man kan tänka på när man kör på 2 hjul. "tänk dig att alla bilister är idioter och inte kan köra bil. ta det försiktigt och undvik onödiga risker och tighta situationer"
Han hade väl inte så mycket att göra hahaBetamekk skrev:Angående hatet mot oss moppe pojkar kan jag säga att jag fått känna på det med. Puttrar i 30 på väg hem från skolan i ett villaområde. Då stiger en man ut i typ 50-55 års ålder ut och stannar mig. Han säger då att jag kör alldeles för fort(vilket jag inte gjorde). Han sa sedan att han inte skulle tveka att slå till mig med en skyffel i skallen om jag körde på hans handikappade dotter. Han sa sedan att det inte var för hans skull utan för mina föräldrars:/ Riktigt konstig händelse=) Men men..
Betamekk skrev:Angående hatet mot oss moppe pojkar kan jag säga att jag fått känna på det med. Puttrar i 30 på väg hem från skolan i ett villaområde. Då stiger en man ut i typ 50-55 års ålder ut och stannar mig. Han säger då att jag kör alldeles för fort(vilket jag inte gjorde). Han sa sedan att han inte skulle tveka att slå till mig med en skyffel i skallen om jag körde på hans handikappade dotter. Han sa sedan att det inte var för hans skull utan för mina föräldrars:/ Riktigt konstig händelse=) Men men..
Kan jag tänka mig! Jävla idiot..Hampu skrev:Har inte dragit någon riktig vurpa, endast 2 gånger på blött gräs
Men jag tar en liten närapåattvurpa-historia iallafall!
Var ute och körde en vanlig mysig fredag/lördagkväll inne i stan, lekte runt på bakhjulet och hade bara allmänt skoj. Kör vanligt, är vid hamnen där det är massa som går mellan olika ställen, till & från krogar osv så tar det väldigt lugnt. Får en 740 bakom mig, uppenbarligen så var ju föraren under 20 iallafall. 2-3 hundra meter bort så ska jag svänga vänster och den där jäveln i 740in kör väldigt nära mig, men jag kör ju inte alls fort så hoppades på att han inte skulle köra in i mig när jag skulle svänga bara. precis innan jag svänger vänster så ser jag att bilfan inte bromsat så höll fast mig hård som satan och hoppades bara på att han inte krockade in i tolvan, han var inte ens en halvmeter från tolvan
Historien slutar inte där, vägen jag svängde in på är en väg där det inte kör mycket bilar alls + den är rak så hade ju tänkt att köra bakhjul där. Efter att ha kört i ett par minuter så ser jag att jäveln kommer från andra hållet, jag har vänt om så nu kör han ju emot mig och jag drar upp på trottoaren och jäveln börjar jaga mig typ. Har inte så mycket minne om hur jag körde när han ''jagade'' mig men jag var iallafall på samma väg hela tiden.
Börjar köra lite bakhjul igen och då kommer jäveln framför mig, på min sida av vägen kör han. Jag kör nu på bakhjulet, så långt till höger som möjligt och är ungefär en halvmeter från hans backspegel medans han gasar på.
Blev en ganska lång text av allt beskrivande men fyfan vad rädd jag blev båda gångerna han höll på att krocka med mig