Moppen Går I Högvarv När Jag startar! Hjälp!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Herrgroda
Elmoped

Moppen Går I Högvarv När Jag startar! Hjälp!

Inlägg av Herrgroda »

Hey yo! I höstat började min (Pegout Ludix Snake 08 ) gå riktigt trögt så jag rengjorde förgasaren och satte in ett bränsle filter efter en guide på TwoStroke (värt att tillägga är att jag inte är mek kunnig ) men efter det är det som att den inte tar när jag gasar, den startar som den ska och går bra på tomgång men när jag börjar gasa går den bara i högvarv. :cry: Är det något med bränsle tillförseln? Snälla hjälp! :|
Användarens profilbild
srkjell
Elmoped

Inlägg av srkjell »

kan vara lite vad som helst men det enklaste du kan göra är att justera tomgångsskruven (en liten skruv med en fjäder). Annars kan det ju vara trotteln också, är trotteln felställd så kan det göra att tomgången går sådär högt.

Måste vara läskigt med så hög tomgång på en scooter :?
//feministdräparn
Användarens profilbild
Herrgroda
Elmoped

Inlägg av Herrgroda »

srkjell skrev:kan vara lite vad som helst men det enklaste du kan göra är att justera tomgångsskruven (en liten skruv med en fjäder). Annars kan det ju vara trotteln också, är trotteln felställd så kan det göra att tomgången går sådär högt.

Måste vara läskigt med så hög tomgång på en scooter :?
Jag har justerat så att den går fint tomgång, det är mer att den inte vill fram när jag gasar utan börjar varva. kan mycket möjligt vara trotteln isåfall :)
Användarens profilbild
srkjell
Elmoped

Inlägg av srkjell »

sry, läste fel i inlägget.

Så motorn varvar alltså utan att mopeden rör på sig? Variatorremmen som slirar? Det borde annars vara omöjligt i en scooter
//feministdräparn
Användarens profilbild
Herrgroda
Elmoped

Inlägg av Herrgroda »

srkjell skrev:sry, läste fel i inlägget.

Så motorn varvar alltså utan att mopeden rör på sig? Variatorremmen som slirar? Det borde annars vara omöjligt i en scooter
Nu har jag kikat på remmen och den ser ut att vara ok, dock vet jag att det var ett litet glapp till luftburken, som jag tyckte jag fick tätt men jag vet inte hur mycket det påverkar själva gasen.
Användarens profilbild
Herrgroda
Elmoped

Inlägg av Herrgroda »

Herrgroda skrev:
srkjell skrev:sry, läste fel i inlägget.

Nu har jag kikat på remmen och den ser ut att vara ok, dock vet jag att det var ett litet glapp till luftburken, som jag tyckte jag fick tätt men jag vet inte hur mycket det påverkar själva gasen.
BUMP :cry:
Cpt. Sneballe
Elmoped

Inlägg av Cpt. Sneballe »

kolla kopplingen. alla fjädrar där
Do not fear, Sneballe is near!
Skriv svar