MotorAndMoore skrev:Nu har jag ställt tillbaka moppen helt original 72 munstycke och plugg i kröken oljeblandat i tanke och lite från pumpen. Men ändå så går han varmt!!! Glykol har dragit in i cylindern!!! Om jag byter top packning kommer moppen gå varmt igen för förra packningen jag hade den brände.
Om glykol har dragit in i cylindern som du säger - då är toppackningen trasig.
Följden av det är att tryck (kompression från cylindern) läker ut i kylsystemet, det vill säga heta avgaser åker ut i kylvattnet och får vattnet att koka / bubbla. Dels på grund av temperaturen men också pga gaserna som måste ut någonstans (i form av luftbubblor).
Och ett kylsystem med för mycket luft kan inte kyla en motor ordenligt, luft är ingen bra värmeledare..
Hur som helst - byt toppackning innan cylindern skär! vilket den kommer att göra antingen pga värme eller pga glykolen.
Och en korrekt monterad toppackning av vettig kvalite håller massa 100-tals mil.
Och nej, om det
bara är toppackningen som är trasig så kommer den inte att koka efter det att du bytt packning.
MK Thrower... Vilket jävla skitavgassystem det är..
Alla säger att det är lågvarvigt ?? Händer ju för f.. ingenting under 9000rpm..
Ska såga det i småbitar och göra fiskedrag av skiten så den gör någon nytta på jorden!