Helljus funkar inte

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
pgt speedfight1
Elmoped

Helljus funkar inte

Inlägg av pgt speedfight1 »

Har problem med halvljus.
Helljus funkar men halvljus funkar inte. Det kan inte vara säkringen då hade inte helljuset funkat, en 25w lampa. Kan det vara relä, men ändå att helljus funkar. Eller är det kablar till halvljuset? Någon som haft samma bekymmer?

Har en Vivacity
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

Har du testat med en annan lampa? så inte en av trådarna är sönder? skulle annars gissa på glapp eller att en sladd lossat ja. Om ej vid sockeln så möjligen vid ljusreglaget.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Kolla lampan, som sagt. Ganska standard att halvljustråden går långt före helljuset, eftersom man kör mycket mer med halvljuset tänt än helljuset.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
pgt speedfight1
Elmoped

Inlägg av pgt speedfight1 »

Jag har kollat lampan och inga trådar är isönder i den. Jag har och kollat om alla sladdar sitter på plats och det gör dem. Kan det vara regulatorn?
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

följ sladden från lampan och se så den inte är skadad och se så det kommer ström över huvud taget. Titta så den har kontakt vid ljusreglaget med.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Strömförsörjningen till hel/halvljus är gemensam hela vägen till knappen du trycker på för att välja mellan hel eller halvljus. Om det ena fungerar men inte det andra ligger felet i knappen, i kabeln från knapp till lampa, eller i lampan.

Nöj dig inte med att bara titta i lampan, testa den. Har råkat ut för att glödtrådar lossnar från svetsningen i ena änden alldeles för många gånger, lampan ser fortfarande hel ut men den fungerar inte. (Ibland kan dom blinka till av vibrationer, om glödtråden lägger sig emot just då.)
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

pgt speedfight1 skrev:Jag har kollat lampan och inga trådar är isönder i den. Jag har och kollat om alla sladdar sitter på plats och det gör dem. Kan det vara regulatorn?
Man ser oftast inte om den är trasig. Testa bara att byta den, en ny kostar inte mycket alls
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar