Derbi Senda misständer på Höga varv

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
jompazx
Elmoped

Derbi Senda misständer på Höga varv

Inlägg av jompazx »

Hej jag har en Derbi Senda xtreme 06(gammla Derbi motorn)(ducati tändsystem)

Set up Gianelli 2t och ostryp cdi minns inte riktigt munstcken 80 eller 82 14mm förgasare.

Den har konstigt nog börjat gå dåligt på höga varv när jag passerar ungefär 8000-8500. Det låter som att den misständer eller som att cdi boxen stryper. har kört med strypt cdi och det är ungefär som då fast den går upp lite i varv sen stryper ner och hoppar upp i varv igen och krånglar.

Kan det vara cdin? kan en cdi gå lite sönder utan att sluta funka helt den har gnista när man testar den.

Tack på förhand för hjälpen :wink:
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

låter som att den är felinställd med för litet munstycke. testa byt upp några storlekar
Nels, Nels, Pelsnernels!
jompazx
Elmoped

Inlägg av jompazx »

Pelsnernels skrev:låter som att den är felinställd med för litet munstycke. testa byt upp några storlekar
Ok kan det variera? fick till munstyckena ganska bra i vintras men nu har det blivit annat klimat kan man behöva större då?
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

det varierar ja. men ska man gå på klimatet så borde du gå ner i munstycke nu eftersom luftens densitet är mindre pga temperaturen. Men kan sitta skit i förgasaren då som hindrar flödet, häv av den o rengör. Blir det ingen skillnad skulle jag ändå testa munstycksbyte
Nels, Nels, Pelsnernels!
jompazx
Elmoped

Inlägg av jompazx »

Pelsnernels skrev:det varierar ja. men ska man gå på klimatet så borde du gå ner i munstycke nu eftersom luftens densitet är mindre pga temperaturen. Men kan sitta skit i förgasaren då som hindrar flödet, häv av den o rengör. Blir det ingen skillnad skulle jag ändå testa munstycksbyte
Vill inte verka tjatig men du tror verkligen inte att det är tändningen
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

borde förmodligen gå dåligt genom hela registret om det vore tändningen. Just att den "dör" på höga varv brukar tyda på lite bensin. Men annars om du tycker det drar åt tändningen, byt tändstiftet till något av en högre värmegrad och se om det påverkar något och eventuellt testa med en annan cdi för att se om det gör någon skillnad.
Nels, Nels, Pelsnernels!
jompazx
Elmoped

Inlägg av jompazx »

Okej
Skriv svar