Tjenare!
Jag har en Aerox som bara har dragen V-ring och jag vill börja lära mig att stunta med den och jag känner att axxet är oerhört segt. Så min fråga är hur jag kan få bättre axx? Kommer jag att få bättre axx genom att byta kopplingsfjädrar och vikter?
Vad tror du jag skulle behöva ha för vikter? alltså hur mycket dom väger? Orginal vikterna ligger på 5.5 har jag för mig. Btw, så kopplingsfjädrarna är inte till någon direkt nytta?
helt fel. det funkar verkligen inte som drevningen på en crossmoppe. Rätt vikter ger både rätt acc och topp. SÅ ställ in variatorn istället. Dessutom blir accet bättre med v-ring vad jag vet (någon mer säker på variatorer får gärna bekräfta detta dock)
Raggarn1337 skrev:Jag har hört från flera att om man tar bort variator ringen så brukar accelerationen försämras lite grann men däremot så får den bättre toppfart. :s
Är nog som så då, vet inte i vilken mån det gör skillnad men..
Din rem kanske ligger för långt fram på variatorn då kan mopeden sega så är det för mig sen från 20km/tim drar min moped jämt hela vägen jag provade att lägga på en extra bricka shims vid variatorn tunnare än orginal hade båda på men då tog det emot kickanordningen så det sket sig för mig. Har sett på internet att Racing Planet rekommenderar det men det är viktigt att dom talar om att det kan ta emot kickanordningen med skulle min rem ligga ända bak på kopplingsskivorna skulle min moped axxa mycket bättre men det går ju bara om jag plockar bort det lilla drevet till kicken och inte använder kicken.
Min moppe axxar sämre med lättare vikter.. ingen skillnad på 4.5 och med 4g vikter så axxar den typ likadant fast den stannar vid typ 35 och axxar oerhört segt upp till typ 55.. Varför blir axxet sämre och inte bättre?
Coffelito skrev:Min moppe axxar sämre med lättare vikter.. ingen skillnad på 4.5 och med 4g vikter så axxar den typ likadant fast den stannar vid typ 35 och axxar oerhört segt upp till typ 55.. Varför blir axxet sämre och inte bättre?
Förmodligen för att den varvar över varvtalet där den har sin maxeffekt.
Man ska ha de vikter som gör att den håller sig på varvtalet där maxeffekten finns.
Coffelito skrev:Min moppe axxar sämre med lättare vikter.. ingen skillnad på 4.5 och med 4g vikter så axxar den typ likadant fast den stannar vid typ 35 och axxar oerhört segt upp till typ 55.. Varför blir axxet sämre och inte bättre?
Förmodligen för att den varvar över varvtalet där den har sin maxeffekt.
Man ska ha de vikter som gör att den håller sig på varvtalet där maxeffekten finns.
Va tror du jag skulle kunna sätta i för att få bättre axx? alltså vikt på vikterna?