Halloj!
Varit inaktiv ett tag här. Moppen har snurrat på helt ok förutom ett par småsaker som jag inte riktigt löst.
Det är när jag ska ta den på morgonen och ska starta den speciellt om den stått en helg, då får man köra lite extra på starten sen går den igång.
Men största problemet jag har är att när den är i detta läget och man ska köra iväg så "böööö" dvs jag måste låta den stå en liten stund på tomgång innan man kan dra iväg, Och när man väl drar iväg så ryker den som en gammal diesel, och man hör hur den misständer, Detta löser sig dock ganska snabbt om man är lite hård på gasen och rensar ut den lite, efter detta så går den som en klocka.
Bränsle/luftskruven har jag ställt in på "standard" enligt verkstadsmanualen, Skruven är dessutom helt ny (bytte vid renovering)
Lite dåligt minne men har för mig att jag kör på 68-70 munstycke.
Ska även tillägga att den gör inte det igen under tiden man kör eller när den blir varm, då går den skitbra och bra tomgång.
Skulle det kunna vara choken som strular? Jag minns inte om det är så ifall man kopplar bort den om den är "till" eller "från". Det är den enda saken som kan orsaka detta när den är kall tycker jag.
En annan orelaterad sak som jag är fundersam över är om något kan hända med ullen i ljuddämparen som kan orsaka att ljudnivån ökar.
Kör fortfarande med mitt Laser X-pro rör och det har alltid haft en lagom volym, Men på den här motorn så låter det mer som en gammal puch dakota och när man släpper gasen så får man det klassiska 2-takts ljudet.
Hade inget av detta när jag hade röret på den andra speedfighten.
Tacksam för all feedback som ni kan ge