Speedfight2, Segstartad även med kick

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
tewo22
Elmoped

Speedfight2, Segstartad även med kick

Inlägg av tewo22 »

Min Speedfight2 från 02 vill inte starta med elstart (skulle antagligen ta typ ett år att starta den med elstart så orkar inte riktigt), men med kicken så startar den efter kanske mellan 5-20 (en gång nästan 40) kickar, och då är den seg först och dör, sen kickar jag igång den igen och så är den fortfarande seg men går igång lite.

Någon gubbe gick förbi mig och snackade om att det skulle vara att något om gnista och grejer, men jag tar hellre tips härifrån än från någon gubbe på gården... :roll:
Men förhoppningsvis har ni lite idéer.

Tack på förhand! :)
Hhhhhhhelp meh!
YammaNörd
Elmoped

Inlägg av YammaNörd »

Jaja.. då kommer en annan gubbe å blandar sig i då :P

Att den segar sig å spottar efter 40 kickar är inte så konstigt.. den blir sur.. alltså, oförbränt bränsle/olja i vevhuset, stiftet blir blött och vill inte gnista ordentligt.

Steg ett - byt tändstift, kan göra underverk ;)
Steg två - kolla luftfiltret så det är rent.. även mikroskopiskt skit täpper igen ett filter så motorn inte orkar suga nog med luft vid start.
Steg tre - förhoppningsvis startar den..

Fungerar inte det - kontrollare / justera förgasaren

Fungerar inte det - ja, då är det dags att skita ner fingrarna och börja meka isär moppen
MK Thrower... Vilket jävla skitavgassystem det är..
Alla säger att det är lågvarvigt ?? Händer ju för f.. ingenting under 9000rpm..
Ska såga det i småbitar och göra fiskedrag av skiten så den gör någon nytta på jorden!
Användarens profilbild
tewo22
Elmoped

Inlägg av tewo22 »

YammaNörd skrev:Jaja.. då kommer en annan gubbe å blandar sig i då :P

Att den segar sig å spottar efter 40 kickar är inte så konstigt.. den blir sur.. alltså, oförbränt bränsle/olja i vevhuset, stiftet blir blött och vill inte gnista ordentligt.

Steg ett - byt tändstift, kan göra underverk ;)
Steg två - kolla luftfiltret så det är rent.. även mikroskopiskt skit täpper igen ett filter så motorn inte orkar suga nog med luft vid start.
Steg tre - förhoppningsvis startar den..

Fungerar inte det - kontrollare / justera förgasaren

Fungerar inte det - ja, då är det dags att skita ner fingrarna och börja meka isär moppen
Tack! Byta tändstift låter som det lättaste, tror jag börjar med det x)
Hhhhhhhelp meh!
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

Åk nu inte till Biltema och köp vilket tändstift som helst! Kolla vad det är för märke på tändstiftet och köp ett likadant. (ifall du nu inte visste det...)
Användarens profilbild
tewo22
Elmoped

Inlägg av tewo22 »

Haha, jag lyfte på tändhatten, satte tillbaka den och så startade den mycket bättre, vet inte om det bara var en engångsföreteelse eller hur det var, men den startade på typ 3 kickar max :)
Hhhhhhhelp meh!
Skriv svar