Slut på bensin? (AM6)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Golgon123
Elmoped

Slut på bensin? (AM6)

Inlägg av Golgon123 »

Hallå! När jag var ute och körde min Rieju MRT så körde jag ner för en backe och så skulle jag maxa den men så dog den. Sen så startade jag den och körde den en liten bit till och så dog den igen. Då försökte jag starta den men då dog den direkt om jag inte höll in choken. Då kom jag på att jag kanske behövde tanka den vilket jag gjorde och då startade den direkt utan chok och gick lika bra som innan.

Min fråga är då fick jag bara bensinstopp och är det inget mer med det eller kan den ha tagit skada av detta? Tack i förhand!
SteekarNE
Elmoped

Re: Slut på bensin? (AM6)

Inlägg av SteekarNE »

Golgon123 skrev:Hallå! När jag var ute och körde min Rieju MRT så körde jag ner för en backe och så skulle jag maxa den men så dog den. Sen så startade jag den och körde den en liten bit till och så dog den igen. Då försökte jag starta den men då dog den direkt om jag inte höll in choken. Då kom jag på att jag kanske behövde tanka den vilket jag gjorde och då startade den direkt utan chok och gick lika bra som innan.

Min fråga är då fick jag bara bensinstopp och är det inget mer med det eller kan den ha tagit skada av detta? Tack i förhand!
Du behöver inte vara orolig, det var bara slut på bensin. Ingenting tar skada av det :)
Yes I come from swidistan, I know no walla walla.
Skriv svar